Blokada na putu preko Čakora / Darko Jovović
23/01/2024 u 06:58 h
Darko JovovićDarko Jovović
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Administrativne rampe 25 godina razdvajaju Murino i Peć

Iz Vlade Crne Gore nedavno su poručili da je u planu da se putni pravac Andrijevica–Murino–Čakor–Peć uvrsti u mrežu TNT koridora, a premijer Milojko Spajić je najavio i gradnju jednog kraka auto-puta od Andrijevice do Peći

I pored brojnih insistiranja mještani Murina i okolnih sela još uvijek od crnogorskih zvaničnika nijesu dobili odgovor na pitanje kada će doći do ponovnog otvaranja puta koji od ove varošice, preko planinskog prevoja Čakor, u dužini od 60 kilometara, vodi do Peći. Umjesto traženog odgovora, iz Vlade Crne Gore su nedavno poručili da je u planu da se putni pravac Andrijevica – Murino – Čakor – Peć uvrsti u mrežu TNT koridora, što će dati mogućnost da se aplicira za sredstva Evropske komisije za unapređenje saobraćajne infrastrukture u ovom dijelu države.

”Dobro je što se najavljuje izgradnja auto-puta preko Čakora, ali za realizaciju te zamisli potrebno je dosta godina. Pitamo se šta do tada, jer je ovaj put razvojna žila kucavica – navodi mještanin Milutin Tomović

Sličnu poruku uputio je i premijer Milojko Spajić navodeći da će se jedan krak auto-puta graditi od Andrijevice do Peći, što podrazumijeva proboj tunela u dijelu planinskog prevoja Čakor. Mještani navode da ih je obradovala ovakva vijest, ali, kako kažu, nije dobro što još uvijek nemaju informaciju kad će se podignuti administrativne rampe sa puta prema Metohiji.

– Dobro je što se najavljuje izgradnja auto-puta preko Čakora, ali za realizaciju te zamisli potrebno je dosta godina. Pitamo se šta do tada, jer zvaničnici neće da kažu kad će put preko Čakora ponovo profunkcionisati. Ponovo pitamo zašto se ćuti, kad se zna da je ovaj put razvojna žila kucavica ovih krajeva – navodi mještanin Milun Tomović.

”Cijela ova situacija izaziva sumnju da se ovdje dešavaju čudne stvari, odnosno da ovaj prostor služi za neke ilegalne aktivnosti – navodi se u zajedničkoj ocjeni Mreže nevladinih organizacija iz Plava

Mještani ističu da se pomenuti put, potpuno neopravdano, više od dvije decenije nalazi u saobraćajnoj blokadi, te da to u velikoj mjeri sputava razvoj Murina, plavske opštine i čitavog regiona.

– U saznanju smo da su još 2014. godine vlade Crne Gore i Kosova u Prištini potpisale sporazum o izgradnji graničnog prelaza Kotlovi – Kućište. Ovaj sporazum je naredne godine stupio na snagu, uz tvrdnju i da su tada formirane ekspertske komisije za njegovo sprovođenje. No, i pored toga povezivanje Murina i Peći preko Čakora nije uspostavljeno, bez obzira što je još 2011. godine, uz postavljanje signalizacije, izvršena rekonstrukcija puta na crnogorskoj teritoriji i što se u vladinim dokumentima navodi da je to preduslov efikasne prekogranične saradnje Crne Gore i Kosova. Od premijera Milojka Spajića ponovo tražimo da saopšti kada će se skinuti administrativne rampe sa ovog puta, jer nam je dosta raznoraznih blokada. Moramo shvatiti da Murino, Velika i čitavi sjever preko dobrih puteva moraju da se otvaraju prema svijetu – poručli su mještani.

image

Info-tabla

Darko Jovović

Iz Mreže nevladinih organizacija iz Plava sumnjaju da neko namjerno opstruira otvaranje puta preko Čakora.

– Data je mogućnost da turisti i građani, uz određene dozvole, na osnovu nekog sporazuma prelaze granicu prema Kosovu u dijelu Čakora. Tako se granica prolazi bez neke naročite kontrole. Sve se to dešava, a, sa druge strane, na ovom potezu neko namjerno neće da otvori granični prelaz. I ovo je pitanje za Vladu, jer cijela ova situacija izaziva sumnju da se ovdje dešavaju čudne stvari, odnosno da ovaj prostor služi za neke ilegalne aktivnosti – navodi se u zajedničkoj ocjeni Mreže nevladinih organizacija iz Plava.

Prirodne resurse staviti u funkciju razvoja

Iz Nevladinog udruženja "Klub Velika" kažu da je neprihvatljivo to što je put preko Čakora više od dvije decenije van funkcije. Podsjećaju da "Klub Velika", kao zavičajno udruženje, koje okuplja Veličane i prijatelje, od osnivanja ukazuje na značajne potencijale ovog dijela Crne Gore i pokreće razne inicijative kako bi se prirodni resursi Čakora koristili na održiv način, od čega bi, kako ističu, korist imale i lokalna zajednica i naša država.
– Nadležni konačno moraju da shvate da se Čakor ne smije posmatrati samo kao sirovinska baza za eksploataciju šume, već kao područje od izuzetne turističke i svake druge važnosti. To podrazumijeva i ponovno uspostvaljanje saobraćaja prema Peći, gdje bi se granični prelaz postavio tamo gdje su prirodne i istorijske granice – ističe Gojko Knežević u ime NVU "Klub Velika".

Put preko Čakora je u vrijeme ranih dešavanja 1999. godine zatvorio KFOR, a njegovo ponovno otvaranje nije uslijedilo ni do današnjih dana, iako su za tako nešto podnošene brojne inicijative sa različitih adresa. To se nije desilio bez obzira što je ova saobraćajnica svojevremeno predstavljala najkraću vezu kojom su se jugoistočna Srbija, Kosovo i Makedonija povezivali sa Jadranskim morem.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu

Коментари (0)

Још нема објављених коментара

Оставите свој коментар

  1. Региструјте се или пријавите на свој налог

Izdvojeno

31. mart 2025 07:25