Prema stručnom uputstvu resornog ministarstva, lokalne uprave ne mogu izdavati urbanističko-tehničke uslove (UT uslove) u koridoru saobraćajnice širine čak 500 metara, sve dok idejno rješenje ne bude usvojeno.
Kako je za Radio televiziju Herceg Novi (RTHN) pojasnio sekretar za urbanizam i građevinsku inspekciju Opštine Herceg Novi, Vladislav Velaš, trasa brze saobraćajnice već je ucrtana u Prostorni plan Crne Gore, kao i u Prostorno-urbanistički plan Herceg Novog.
– Riječ je o izuzetno širokom koridoru. Ranije su takvi koridori iznosili 250 ili 300 metara, a sada je propisana širina od 500 metara. To se primjenjuje iako brza saobraćajnica u oko 90 odsto trase prolazi podzemno. Čak i kada je tunel više od 200 metara ispod površine terena, koridor od 500 metara ostaje na snazi – ističe Velaš.
Prema njegovim riječima, ovakvo rješenje trenutno "zarobljava" ogromne površine zemljišta.
– Samo na hercegnovskoj strani oko šest miliona kvadratnih metara zemljišta nalazi se unutar koridora, a približno isto toliko i na luštičkoj strani. To znači da vlasnici parcela u tom pojasu ne mogu da ostvare pravo na izgradnju ili pribave UT uslove – navodi on.
Velaš naglašava da je ova blokada privremenog karaktera i da će trajati do usvajanja idejnog rješenja.
– U Prostornom planu Crne Gore navedeno je da je rok za usvajanje idejnog rješenja godinu dana. Svi se nadamo da će taj rok biti ispoštovan, jer bi se tada koridor prestao primjenjivati u ovom obimu – kazao je Velaš.
Iako je rok od godinu dana definisan planskom dokumentacijom, Velaš napominje da on nije nužno obavezujući.
– Može se desiti da usvajanje bude i ranije, ali i da se proces produži. Ono što je sigurno jeste da se, prema trenutno važećem stručnom uputstvu, od 15. decembra ne mogu izdavati UT uslovi u koridoru širine 500 metara – naglasio je on.
Brza saobraćajnica se u javnosti već godinama predstavlja kao jedan od ključnih infrastrukturnih projekata za rasterećenje saobraćaja u Bokokotorskom zalivu i bolju povezanost primorskih opština, ali aktuelna blokada koridora dodatno je otvorila pitanja uticaja velikih infrastrukturnih projekata na lokalni razvoj i prava vlasnika zemljišta.
Izrada idejnog rješenja brze saobraćajnice od Herceg Novog do Budve povjerena je kompaniji "Građevinski institut Makedonija" AD Skoplje, koja je izabrana na javnom pozivu. Vrijednost ugovora iznosi 175.329 eura sa PDV-om.
