Luštica / - Srđan Boljević
19/12/2025 u 07:05 h
Ljiljana ČelebićLjiljana Čelebić
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
Slušaj vijest
StoryEditor

Blokiran značajan dio prostora na području Herceg Novog i Luštice: Brza cesta zarobila oko 12 miliona m2 zemljišta

Iako je idejno rješenje brze saobraćajnice preko Bokokotorskog zaliva, od Herceg Novog do Budve, tehnički završeno, njegovo formalno usvajanje još uvijek se čeka, što je u međuvremenu dovelo do blokade značajnog dijela prostora na području Herceg Novog i Luštice.

Prema stručnom uputstvu resornog ministarstva, lokalne uprave ne mogu izdavati urbanističko-tehničke uslove (UT uslove) u koridoru saobraćajnice širine čak 500 metara, sve dok idejno rješenje ne bude usvojeno.

Kako je za Radio televiziju Herceg Novi (RTHN) pojasnio sekretar za urbanizam i građevinsku inspekciju Opštine Herceg Novi, Vladislav Velaš, trasa brze saobraćajnice već je ucrtana u Prostorni plan Crne Gore, kao i u Prostorno-urbanistički plan Herceg Novog.

– Riječ je o izuzetno širokom koridoru. Ranije su takvi koridori iznosili 250 ili 300 metara, a sada je propisana širina od 500 metara. To se primjenjuje iako brza saobraćajnica u oko 90 odsto trase prolazi podzemno. Čak i kada je tunel više od 200 metara ispod površine terena, koridor od 500 metara ostaje na snazi – ističe Velaš.

Prema njegovim riječima, ovakvo rješenje trenutno "zarobljava" ogromne površine zemljišta.

– Samo na hercegnovskoj strani oko šest miliona kvadratnih metara zemljišta nalazi se unutar koridora, a približno isto toliko i na luštičkoj strani. To znači da vlasnici parcela u tom pojasu ne mogu da ostvare pravo na izgradnju ili pribave UT uslove – navodi on.

Preko zaliva most ili podvodni tunel

Početak brze saobraćajnice je u zoni Debelog Brijega, zatim preko zaleđa Herceg Novog dolazi do Tivta, i vezuje se na dionicu čiji je koridor jedinstven od zone Bratešića ka Budvi.

Planirana trasa brze saobraćajnice kroz hercegnovsko zaleđe uglavnom je podzemna, sa velikim brojem tunela, dok je izlaz predviđen u Zelenici. Odatle bi saobraćajnica, prema idejnom rješenju, bila povezana sa poluostrvom Luštica i tivatskim dijelom zaliva, putem mosta Verige ili podvodnog tunela.

Velaš naglašava da je ova blokada privremenog karaktera i da će trajati do usvajanja idejnog rješenja.

– U Prostornom planu Crne Gore navedeno je da je rok za usvajanje idejnog rješenja godinu dana. Svi se nadamo da će taj rok biti ispoštovan, jer bi se tada koridor prestao primjenjivati u ovom obimu – kazao je Velaš.

Iako je rok od godinu dana definisan planskom dokumentacijom, Velaš napominje da on nije nužno obavezujući.

– Može se desiti da usvajanje bude i ranije, ali i da se proces produži. Ono što je sigurno jeste da se, prema trenutno važećem stručnom uputstvu, od 15. decembra ne mogu izdavati UT uslovi u koridoru širine 500 metara – naglasio je on.

Brza saobraćajnica se u javnosti već godinama predstavlja kao jedan od ključnih infrastrukturnih projekata za rasterećenje saobraćaja u Bokokotorskom zalivu i bolju povezanost primorskih opština, ali aktuelna blokada koridora dodatno je otvorila pitanja uticaja velikih infrastrukturnih projekata na lokalni razvoj i prava vlasnika zemljišta.

Izrada idejnog rješenja brze saobraćajnice od Herceg Novog do Budve povjerena je kompaniji "Građevinski institut Makedonija" AD Skoplje, koja je izabrana na javnom pozivu. Vrijednost ugovora iznosi 175.329 eura sa PDV-om.

 

 

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
19. decembar 2025 07:10