
Zasigurno Pljevlja su među rijetkim opštinskim centrima u Crnoj Gori gdje nijesu u funkciji semafori ili gdje ne postoji nijedan kružni tok na nekoj od raskrsnica. Sposobnost i znanje, ali i puka sreća čuva vozače motornih vozila i pješake od nezgoda. Fakultet tehničkih nauka iz Novog Sada, po narudžbi Opštine Pljevlja, uradio je studiju tehničkog regulisanja saobraćaja, ali u Pljevljima još niko ne zna kada će se to i primijeniti. U lokalnoj upravi tvrde da će se sve bliže znati kada se usvoji budžetski plan za narednu godinu.
Prema pomenutoj studiji, semafori će biti postavljeni na dvjema raskrsnicama, a osamdesetih godina prošlog vijeka semafori, koji više nisu u funkciji, bili su postavljeni na više od deset raskrsnica, ali novim rješenjem predviđeno je da se red u saobraćaju unaprijedi izgradnjom kružnih tokova.
– Analizom razlike u vrijednostima saobraćajnog opterećenja u periodu od 2008. do 2022. godine, utvrđeno je da je došlo do porasta saobraćaja na četiri analizirane raskrsnice u rasponu od 10 do 30 odsto, dok je na tri došlo do pada od oko pet odsto… Nakon analiza karakteristika saobraćajnog toka, kapacitivnih sposobnosti ulične mreže, geometrije raskrsnica, kao i broja i rasporeda saobraćajnih nezgoda na uličnoj mreži Pljevalja, identifikovane su kritične tačke. Rješenja su data u dogovoru sa investitorom uz uvažavanje postojećih planskih i projektnih elemenata koji su rađeni, kao i sa postojećom namjenom površina, kako bi se u kratkom roku moglo pristupiti njihovom sprovođenju – navedeno je, između ostalog, u studiji i predloženo da se semafori ponovo postave na raskrsnici ulice Nikole Pašića i Volođine – kod zgrade Crvenog krsta, i u naselju Jalija na raskrsnici ulice Kralja Petra i Ivana Milutinovića, s tim što je predloženo da prva raskrsnica bude prioritetna prilikom postavljanja svejtlosne signalizacije.
Kao prioritetan predložena je izgradnja kružnog toka na raskrsnici ulica Treće proleterske-sandžačke brigade, Velimira Jakića, Prijepoljske i Miloša Tošića, kod autobuske stanice. U prioritetne je predložena i izgradnja kružnog toka na trgu Patrijarha Varnave, te na raskrsnici ulica Velimira Jakića, 20. novembra i magistralni put M6. Kao prioritet dva, predložena je izgradnja kružnog toka na raskrsnici magistralni put M6 i ulice Aleksandra Vukovića – Vuka, na Radosavcu, i izgradnja kružnog toka na raskrsnici ulica Đurđevdanske, Save Kovačevića, Božidara Žugića i Deveta u naselju Guke.
Studijom tehničkog regulisanja utvrđeno je da pješačka infrastruktura van centralne zone u Pljevljima nije razvijena.
– Veoma nepovoljna okolnost Pljevalja je to što u nekim ulicama u višim djelovima grada ne postoje pješačke staze (trotoari). Posebno nepovoljna okolnost za kretanje pješaka u centralnim djelovima grada je i to što se u mnogim ulicama pješačke staze koriste za parkiranje vozila, što primorava pješake da koriste kolovozne površine za svoje kretanje – navodi se u studiji i pojašnjava da u nekim djelovima grada trotoari nisu uređeni u skladu sa standardima i ne omogućavaju nesmetan dvosmjeran pješački saobraćaj.
Коментари (0)
Оставите свој коментар