Krajem prošle godine grupa građana, pomoraca i ribara podnijela je inicijativu da se Mandrać u Ulcinju proširi kao sigurno mjesto za vezivanje barki.
– Tim dokumentom je predviđeno da sa sadašnjeg kapaciteta za desetak malih barki, dobijemo kapacitet desetine novih privezišta. To je najradosnija vijest za mene od odluka koje sam donio krajem 2024. godine. Ako sve bude išlo po planu možemo pristupiti izradi projekta. Ipak, procedure su malo složene, jer taj dokument zahtijeva i potvrdu od strane ministarstava i očekujem da u prvoj polovini ove godine dobijemo projekat i da već na jesen možemo ići put Vlade i JP Morsko dobro i naći način kako da završimo finansijsku konstrukciju. Vidjećemo koliko će projekat koštati, a ja procjenjujem da će i sama Opština moći da učestvuje velikim dijelom – naveo je Nimanbegu.
Najavljuje da projekat treba da predvidi da u ambijentu Mandraća imaju Klub pomoraca, obuke za sportske klubove koji se bave spotovima na moru, te da se tu upriličavaju testiranja i ispiti za mornare motoriste.
Posebno ističe veliki značaj koji bi marina imala za Ulcinj.
– Mislim da tako vraćamo Ulcinj velikim koracima put mora. Dobili smo studiju izvodljivosti i sada imamo uvjeravanja i obećanja premijera da možemo ići u projektovanje i to ćemo odmah poslije praznika delegirati put ministarstva. Očekujem da ubrzano dođemo do tehničkih osnova i da tokom ove godine tražimo investitora za ovaj objekat. Ovo je veliki objekat – luka će po idejnom projektu i studiji izvodljivosti vezivati Stari grad i Veliki krš, Liman 1 i 2 će biti u tom akvatorijumu i kapacitet bi mogao biti do 400 plovila. To je razvojna šansa koju sigurno nećemo propustiti – naveo je Nimanbegu.
Važan projekat za Ulcinj je i Ribarska luka. Ovim projektom koordiniraju Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Svjetska banka, a uključeno je i Ministarstvo ekologije, održivog razvoja i razvoja sjevera.
– Mi kao lokalna samouprava smo spremni da završimo naš dio posla što se tiče stvaranja uslova za pristup toj lokaciji. Ono što smo vidjeli kao mane tog projekta je to što nisu predviđene pristupne saobraćajnice. Ta pristupna saobraćajnica je pored kanala Port Milena tako da zahtjevi žitelja sa tog područja, interesi ribara i nas kao lokalne samouprave idu u jednom pravcu i sigurno ćemo raditi intezivno na tome. Kanal je žila kucavica Solane kao takve, tako da želimo jednim sveobuhvatnim rješenjem krenuti u to da zaštitimo dotok vode u Solanu Ulcinj, te da napravimo pristupni put sa dvije ceste – naveo je predsjednik Opštine Ulcinj.
Nimanbegu ističe da se može očekivati da se tokom 2025. čak i objavi tender za izvođača za projekat Ribarske luke.
– Mislim da je ovaj projekat nešto što će promijeniti sliku turizma i položaja naših ribara i svih ljudi koji se bave morem – saopštio je Nimanbegu.
(Media Biro)