
Konačno je krenula sanacija glavnog puta kroz Kuće Rakića koji je bio u jako lošem stanju. Rupe su ga skroz pojele, a iz dana u dan sve je više propadao jer ga sve češće koriste kamioni i šleperi. Mještani su zadovoljni što se krenulo sa radovima, ali imaju i zamjerku. Nezadovoljni su što će biti urađen samo dio puta, a ne kompletan, a smatraju i da je trebao da se proširi. Oni ističu da je ovaj putni pravac sve prometniji, te da je ulica uska za normalno odvijanje saobraćaja. Put će biti saniran od Ržaničkog mosta do vidikovca.
Mještanin Veselin Vukanović kaže da je asfaltiranje puta samo privremeno rješenje i da bi ga trebalo proširiti.
– Počeli su da rade put, ali neće u kompletnoj dužini da ga asfaltiraju. Radi se samo dva i po kilometra. Opštine Tuzi i Podgorica još nijesu riješile pitanje razgraničenja i to je problem. Ovaj put je bio u užasnom stanju, vrijeme je bilo da se asfaltira. Ni ovo sada što rade nije pravo rješenje, već privremeno. Kada nema ivičnjaka i trotoara makar s jedne strane to nije rješenje. Ovo je bio samo naš seoski put i mještani su ustupali svoja imanja da bi bio širi. Sada je postala veoma prometana ulica. Prolazi toliko šlepera i kamiona kao da je magistrala. Postalo je usko, treba da se napravi put širine šest metara, jer je sada on tranzitni – ističe Vukanović.
I Ratko Vukanović ima zamjerke što se samo dio puta radi.
– Zadovoljni smo što je počeo da se radi put. Do kada će trajati ostaje da vidimo. Ako se ivičnjaci ne urade ništa nije napravljeno. Ovo sada radi Opština Tuzi, jer još nije završeno razgraničenje. Da li će Glavni grad nastaviti ne znamo. Put je bio gori od makadamskog. Valjalo bi da je proširen makar još metar i da je trotoar napravljen. Prije 30 godina smo ga radili od svojih sredstava i od tada je samo krpljen, od kiše do kiše – kaže Vukanović.
Kako je kazao Nik Đeljošaj, predsjednik Opštine Tuzi kaže kaže da se ovaj projekat realizuje u okviru brojnih kapitalnih na području Opštine Tuzi u cilju poboljšanja putne infrastrukture.
– Asfaltiranje puta u dužini od 2.450 metara, ima budzetsku vrijednost od 333.790 eura i veoma je važan za stanovnike, jer povećava bezbjednost saobraćaja i razvoj preduzetnistva. Na ovoj dionici uklonjen je stari asfalt, urađeno novo tamponiranje i biće presvučen sa dva sloja u širini od 5,5 metara, što je za lokalni put iznad standarda. Lokalni privrednici Rakića, spremni su da učestvuju u troškovima u iznosu od 20 procenata. Razlog zašto radimo samo ovoliku dionicu jeste taj što se tu prema Zakonu o teritorijalnoj organizaciji Crne Gore i katastarskoj podjeli nalazi granica između opštine Tuzi i Podgorice. Drugi dio do željezničke pruge pripada KO Dajbabe. U komunikaciji smo sa Glavnim gradom i očekujemo da će, ne samo na ovoj dionici nego u svim gdje se spajamo putevima, se planirati obostrano, kako ne bi građani osjetili gdje su administrativne linije između opština u kvalitetu putne infrastrukture – ističe Đeljošaj.