
Poslednjih nekoliko godina napravljeni su veliki pomaci kada je riječ o razvoju Bijelog Polja kao atraktivne turističke destinacije, ali pandemija virusa korona zaustavila je taj pozitivan trend, kazala je direktorica lokalne Turističke organizacije Violeta Obradović. Ona naglašava da se Bijelo Polje već ističe na turističkoj mapi, ali i da je turistički promet znatno oslabljen zbog epidemioloških mjera, koje su znatno uticale na turizam.
– Pomaci se zaista vide, posebno od 2019. godine, ali nažalost pandemija virusa korona zaustavila je taj pozitivan trend koji je predstavljao najbolji pokazatelj da se Bijelo Polje u turističkom smislu podiže na ljestvici. Međutim, to nas neće obeshrabriti. Već prošle godine za 70 odsto bio je veći broj dolazaka u odnosu na 2020. godinu, ali očekujemo da u ovoj taj procenat bude još veći – kaže Obradović i dodaje da su, uzimajući u obzir epidemiološku situaciju, prošle godine imali dobru ljetnju turističku sezonu, a da ove očekuju još više turista.
– S obzirom na geografsku poziciju Bijelog Polja i potencijale koje imamo, jasno je da možemo i moramo biti još više prepoznati kao turistička destinacija. Dosta toga nije iskorišteno, zato je veliki posao pred nama, a neophodna je sinergija svih institucija. Mi smo tu da promovišemo sve ono što imamo i što ćemo imati u turističkom smislu, posebno nakon završetka valorizacije dva najveća potencijala, Đalovića pećine i planine Bjelasica – podvukla je Obradović.
Turistička organizacija će biti nosilac turističkog razvoja i u narednom periodu i neophodno je iskoristiti geografsku poziciju Bijelog Polja kao grada koji je u centru tri nacionalna parka.
– To je velika prednost za našu opštinu, jer možemo dovesti turistu koji će ostvariti noćenje u Bijelom Polju, a mi imati prihod od boravišne takse i drugih usluga. Naime, taj turista samo za par sati može stići do primorja, obići sjever, ali posjetiti i turistička mjesta u regionu. Međutim, najveći problem je nedostatak smještajnih kapaciteta. Apelujem na sve koji imaju uslova, da krenu u priču pirlagođavanja smještajnih kapaciteta u formi privatnog smještaja, seoskih domaćinstva ili čak otvaranja hotela. LTO će im pomoći da se promovišu i uvezaćemo ih u sistem bukinga – poručuje Obradović.