Međutim, kroz jedan čas ili ekološku sekciju nemaju dovoljno prostora da uče o zaštiti životne sredine, kazala je ekološki aktivista doktorand biotehničkih nauka i profesorica geografije i istorije Danijela Veličković iz Bijelog Polja, nastavnica u Osnovnoj školi "Pavle Žižić" u Njegnjevu.
Prema njenim riječima, u škole bi trebalo uvesti ekologiju kao obavezan predmet, kako bi učenici na osnovu problemskih zadataka dolazili do rješenja.
– Nije dovoljno da učenike putem prezentacije upoznate sa ekološkim problemima, jer oni bi trebalo da na osnovu problemskih zadataka dolaze do rješenja. Jer, savremena nastava i savremena metoda obrazovanja zahtijevaju globalizaciju ciljeva, internacionalizaciju metoda, a prije svega zahtijevaju cjeloživotno obrazovanje – istakla je Veličković dodajući da bi to uslovilo da mladi na vrijeme nauče da brinu o životnoj sredini i spoznaju procese i pojave koje se dešavaju u našoj okolini. Ističe i kako je sigurna da je ekologija u Evropi obavezan predmet.
– Pored toga što primjenjuju interaktivne metode, oni imaju mnogo više prakse u prirodi. Ja da bih izvela djecu na teren moram da imam dozvolu roditelja, direktora, ali smatram da će ministarstvo tu praksu promijeniti. Ako već govorimo o cjeloživotnom obrazovanju, inovacionim tehnologijama u nastavi, o najlošijim rezultatima na PISA testiranju, onda nastavniku treba da damo slobodu da može učenika da izvede na teren i konkretno kada je u pitanju ekologija pokaže kako se npr. uzimaju uzorci vode. Bilo bi dobro da se opreme školske laboratorije kako bi učenici naučili kako se određuje PH vrijednost vode, i to je jedna od najjednostavnijih metoda – istakla je Veličković, navodeći da su učenici OŠ "Braća Ribar", u kojoj radi, veoma zainteresovani kada je u pitanju zaštita životne sredine.,
– Zainteresovani su da istražuju, obilaze teren što je vrlo pohvalno i sigurna sam da je tako i u drugim školama da djeca vide da se oko nas dešavaju klimatske promjene – istakla je Veličković.
