Danijela Veličković / M.N
23/04/2025 u 08:24 h
Milovan NovovićMilovan Novović
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
Slušaj vijest
StoryEditor

Veličković: Mladi su budući čuvari životne sredine

Djeca žele da upoznaju procese u prirodi kako kroz praktičan rad na terenu tako i kroz rad u učionicama.

Međutim, kroz jedan čas ili ekološku sekciju nemaju dovoljno prostora da uče o zaštiti životne sredine, kazala je ekološki aktivista doktorand biotehničkih nauka i profesorica geografije i istorije Danijela Veličković iz Bijelog Polja, nastavnica u Osnovnoj školi "Pavle Žižić" u Njegnjevu.

image

EKološka sekcija škole iz Njegnjeva

privatna arhiva

Prema njenim riječima, u škole bi trebalo uvesti ekologiju kao obavezan predmet, kako bi učenici na osnovu problemskih zadataka dolazili do rješenja.

– Nije dovoljno da učenike putem prezentacije upoznate sa ekološkim problemima, jer oni bi trebalo da na osnovu problemskih zadataka dolaze do rješenja. Jer, savremena nastava i savremena metoda obrazovanja zahtijevaju globalizaciju ciljeva, internacionalizaciju metoda, a prije svega zahtijevaju cjeloživotno obrazovanje – istakla je Veličković dodajući da bi to uslovilo da mladi na vrijeme nauče da brinu o životnoj sredini i spoznaju procese i pojave koje se dešavaju u našoj okolini. Ističe i kako je sigurna da je ekologija u Evropi obavezan predmet.

Važni projekti o edukaciji

Veličković je podsjetila da su prije par godina počeli sa realizacijom projekata u školama preko NVO Ronilački klub, čiji je ona direktor.

– Radili smo projekte o edukaciji djece o načinu kompostiranja, pa smo prikupljali otpad pored rijeke u Zatonu i sortirali ga, a potom pozvali radnike iz Komunalnog preduzeća da ga uklone. Edukacija se zasniva na učenju djece o kvalitetu vazduha, edukacije o manjinskim narodima i koliko je važno da svi živimo u slozi i miru, uvažavamo jedni druge, zatim smo reciklirali, i to su ti projekti koji su veoma važni za djecu – podsjetila je, između ostalog, Veličković.

– Pored toga što primjenjuju interaktivne metode, oni imaju mnogo više prakse u prirodi. Ja da bih izvela djecu na teren moram da imam dozvolu roditelja, direktora, ali smatram da će ministarstvo tu praksu promijeniti. Ako već govorimo o cjeloživotnom obrazovanju, inovacionim tehnologijama u nastavi, o najlošijim rezultatima na PISA testiranju, onda nastavniku treba da damo slobodu da može učenika da izvede na teren i konkretno kada je u pitanju ekologija pokaže kako se npr. uzimaju uzorci vode. Bilo bi dobro da se opreme školske laboratorije kako bi učenici naučili kako se određuje PH vrijednost vode, i to je jedna od najjednostavnijih metoda – istakla je Veličković, navodeći da su učenici OŠ "Braća Ribar", u kojoj radi, veoma zainteresovani kada je u pitanju zaštita životne sredine.,

– Zainteresovani su da istražuju, obilaze teren što je vrlo pohvalno i sigurna sam da je tako i u drugim školama da djeca vide da se oko nas dešavaju klimatske promjene – istakla je Veličković.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
06. decembar 2025 05:04