Oni povezuju željezničku stanicu sa univerzitetom i srednjom školom i služe kao test za razvoj pametnog prevoza.
- Obilježili smo inauguracionu vožnju dva autonomna šatla - pilot-projekat koji spaja tehnologiju, bezbjednost i brigu o putnicima. Za pametniju mobilnost. Rješenje za "prvu i poslednju milju - naveli su u nacionalnoj željezničkoj kompaniji CFL, koja stoji iza projekta.
Nakon 18 mjeseci testiranja, u rad su puštena dva manja autobusa bez vozača marke OHMIO. Vozila imaju po osam mjesta i obezbijeđen pristup za osobe u invalidskim kolicima.
Na ulicama su svakog radnog dana između 9 i 14 časova na ruti dugoj do pet kilometara. Kreću se malim brzinama, čiji je maksimum do 25 km/h.
Vozila su opremljena senzorima i laserima, a detektuju razne prepreke, od otpale grane na putu, do ptica u letu. Zbog toga iz CFL apeluju na građane da ne pretrčavaju put ispred autonomnih autobusa, jer to može izazvati naglo kočenje vozila.
Ipak, iako su autonomna i kreću se sama, u autobusu je po zakonu obavezno prisustvo vozača koji može da preuzme kontrolu u slučaju potrebe.
Gradska uprava u Seulu pokrenula je prvu liniju prevoza u okviru koje saobraćaju autobusi bez vozača kompanije „Hjundai" još 2022. godine.
