Maloprodaja u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) porasla je 7,6 odsto između 1. novembra i 24. decembra, što obuhvata veći dio praznične sezone, budući da su veliki popusti namamili kupce željne poslova, pokazao je izvještaj Mastercarda.
Povećanje je veće od rasta od 7,1 odsto koji je Mastercard prognozirao u septembrtu, kada je očekivao da će potrošači povući kupovine do oktobra u potrazi za ranim ponudama, prenosi SEEbiz.
Međutim, ovogodišnji praznični rast maloprodaje manji je od porasta od 8,5 odsto prošle godine budući da su visoka inflacija, rastuće kamatne stope i prijetnja recesije potrošače učinili opreznima.
Trgovci na malo, uključujući Amazon.com Inc i Walmart Inc u Sjedinjenim Državama, ponudili su velike popuste tokom praznične sezone kako bi se riješili viška zaliha i vratili zalihe na normalne nivoe.
To je dovelo do velike potražnje za svime, od igračaka do elektronike tokom petodnevnog perioda između Dana zahvalnosti i Cyber ponedjeljka.
Međutim, prodaja elektronike pala je 5,3 odsto u širem razdoblju od otprilike dva mjeseca, prema izvještaju Mastercard SpendingPulse.
Ali prodaja u kategorijama odjeće i restorana porasla je 4,4 odsto, odnosno 15,1 odsto, što je pomoglo povećanju ukupnog broja.
Online prodaja skočila je 10,6 odsto u tom periodu, nešto manje od porasta od 11 odsto prošle godine, stoji u izvještaju Mastercarda.
U međuvremenu, tokom cyber sedmice, ukupna maloprodaja skočila je oko 11 odsto, pokazao je zaseban izvještaj Mastercard SpendingPulse krajem novembra.
Mastercard SpendingPulse mjeri prodaju u trgovinama i online maloprodaju u svim oblicima plaćanja. Isključuje prodaju automobila.