179 osoba na letu 2216 Jeju Aira poginulo je kada se avion u decembru prošle godine zabio u barijeru pokušavajući da sleti na međunarodnu vazdušnu luku Muan. Preživjeli su samo stjuardesa i stjuard. Radilo se o prisilnom sletanju nakon sudara s jatom 29. decembra, piloti su prijavili udar ptica i uputili poziv u pomoć dok se njihov avion približavao pisti.
Na snimcima se vidi avion Boing 737-800 kako klizi po pisti bez stajnog trapa, udara u zid i eksplodira u ogromnoj vatrenoj kugli, prenosi B92.
Dva motora aviona poslata su u martu u Francusku na analizu. Nedavni nalazi Južnokorejskog odbora za istragu avionskih i željezničkih nesreća otkrili su da je pilot isključio lijevi motor - koji nije imao kvarova - umjesto desnog motora, koji je teško oštećen udarom ptice.
Objavljivanje rezultata istrage, zakazano za prošli vikend, odloženo je nakon protestaa porodica žrtava koje su upoznate s nalazima. Porodice žrtava optužile su istražitelje da krivicu svaljuju na pilota, ignorišući druge činioce koji su doprinjeli nesreći.
Međutim, porodice žrtava upozorile su da se u izvještaju ne spominje betonska barijera na kraju piste, za koju tvrde da je uzrokovala tako razornu nesreću. "Ožalošćene porodice traže poštenu i transparentnu istragu nesreće", poručile su porodice.
Sindikat pilota Jeju Aira takođe je kritikovao rezultate istrage, tvrdeći da su previše usredsređeni na pogrešnu procjenu pilota i umanjivanje drugih faktora koji su doprinili nesreći. Izvor upoznat s istragom rekao je Rojtersu da istražitelji neće promeniti svoje nalaze jer imaju "jasne dokaze i sigurnosne podatke".
Nakon nesreće, južnokorejsko ministarstvo saobraćaja u januaru je saopštilo da će ukloniti betonske barijere na sedam vazdušnih luka. U maju su porodice žrtava podnijele krivičnu prijavu protiv glavnog izvršnog direktora Jeju Aira, Kim E-Baea, navodeći kao razlog nepažnju. Kim je među 24 osobe koje se istražuju zbog nesreće.
