Ova odluka predstavlja direktan odgovor na istragu Evropske unije o subvencionisanim kineskim električnim vozilima i dodatno zaoštrava trgovinske tenzije između Pekinga i Brisela, prenosi Figaro.
Carine će se primjenjivati na brendi upakovan u posude manje od 200 litara, a najviša stopa od 34,9 odsto biće nametnuta kompaniji Enesi (Hennessy).
Firma Remi Kontro mora da računa na carine od 34,3 odsto, a Martel na tarife od 27,7 odsto.
Prema kineskim izvorima, odluka dolazi nakon višemjesečne istrage o navodnom damping uvozu iz Evropske unije, koja je sprovedena u znak odmazde za evropske mjere prema kineskom izvozu električnih automobila.
Francuski sektor konjaka, koji više od četvrtine izvoza ostvaruje upravo u Kini, već mjesecima bilježi gubitke, a industrijska udruženja procjenjuju da se mjesečni gubici kreću oko 50 miliona eura.
Privremene mjere Pekinga koje su bile na snazi još od jeseni 2024. godine obavezivale su uvoznike da polažu depozite kod kineskih carina, što je dodatno usporilo trgovinu.
Francuska politička delegacija prošle nedjelje je boravila u Kini u pokušaju da ublaži trgovinski spor, ali ova posjeta je ostala bez efekta, dodaje pariski list.
