Zaposleni u Boingu Sem Mohavk tvrdi da je, kada je Boing ponovo pokrenuo proizvodnju modela „737 Maks“, nakon dva smrtonosna sudara 2018. i 2019. došlo do „300 odsto povećanja u izveštajima o djelovima, koji nijesu ispunili standarde proizvođača“, prenio je CBS.
Medij dodaje da, iako je trebalo da ti djelovi modela „737 Maks“ budu uklonjeni iz proizvodnje i pažljivo praćeni, u izveštaju se navodi kako im je izgubljen trag, prenosi Nova.rs.
- Mohavk se plašio da se takvi djelovi ugrađuju na modele 737 i da bi to moglo dovesti do katastrofalnog scenarija- navodi se u izveštaju.
U dokumentu se takođe tvrdi da su, kada je Boing prošlog juna saznao za moguću inspekciju Savezne uprave za vazduhoplovstvo (Federal Aviation Administration – FAA), mnogi djelovi premješteni na drugu lokaciju kako bi bili „namjerno sakriveni od uprave“.
Izveštaj je objavljen u danu kada odlazeći izvršni direktor Boinga Dejv Kalhun treba da svjedoči pred Senatom na Kapitol Hilu zbog zabrinutosti javnosti u vezi sa bezbjednošću aviona te kompanije, nakon incidenta tokom jednog leta početkom januara.
Tada su nekorišćena vrata pala sa potpuno novog Boingovog aviona „737 Maks“ u vlasništvu avio-kompanije Aljaska erlajns, nakon čega je ostala rupa na boku te letilice.