Fosil dinosaurusa / - ILUSTRACIJA
20/07/2024 u 19:58 h

(VIDEO) Zahvaljujući jakoj kiši u Brazilu isplivali ostaci dinosaurusa iz doba superkontinenta

Obilne kiše u Brazilu, iznjedrile su na površinu nevjerovatno otkriće – fosilne ostatke dinosaurusa skrivene milionima godina.

Naučnici smatraju da ostaci potiču iz doba superkontinenta. Vjeruju da će im novo otkriće pomoći da rasvijetle doba u kojem su živjeli dinosaurusi kao i tok evolucije.

Tim koji je otkrio kompletan fosilizovani skelet, bio je predvođen paleontologom Rodrigom Tempom Milerom sa Federalnog univerziteta Santa Marija.

Smatra se da je ovaj primjerak jedan od najstarijih na svijetu, i da datira od prije 233 miliona godina. Ostaci su nađeni u brazilskoj opštini Sao Žoa.

- Istraživački tim bio iznenađen kada je otkrio kosti, ipak, rezulate još nismo objavili u vidu naučnog članka - rekao je Miler.

Ogromno stvorenje čiji su ostaci otkriveni, živjelo je tokom perioda trijasa, koji je trajao od prije 252 miliona do 201 milion godina. To je bio period kada su svi kontinenti bili spojeni u superkontinent poznat kao Pangea.

Sa lokacije gdje su fosili uočeni, tim naučnika je tokom četiri dana pažljivo vadio ostatke i blok stijene sa fosilizovanim skeletom, te ga kasnije prenio u laboratoriju zbog detaljnijih analiza.

Tako je utvrđeno da je dinosaurus najvjerovatnije imao dužinu tijela od oko 2,5 metara.

Miler je dodao da su istraživači, u momentu kada su ugledali kao posle kiše viri više kosti iz tla, najprije pomislili da će naći tek nekoliko pojedinačnih kostiju. Ipak, kada su završili iskopavanje shvatili su da je u pitanju skoro cio skelet.

Brazilski istraživači vjeruju da ostaci pripadaju životinji iz porodice herrerasauridae, koja uključuje rane mesojede teropoda koji su živjeli tokom trijasa.

16. septembar 2024 00:31