Kreatori sadržaja kojima jezik nije jezik bez psovki imaju razloga da se raduju – YouTube mijenja pravila kada su ove “jezičke poslastice” u pitanju, prenose Nnezavisne.
Još je u novembru 2022. najavljeno da se mijenjaju odrednice u vezi sa tim koji videi mogu da se monetizuju, a među izmjenama su i one koje se tiču ružnih riječi. Radi se o zanimljivom novom pravilu: oni sadržaji koji sadrže neku psovku u prvih osam sekundi neće moći da zarađuju, dok je nakon toga dozvoljen slobodniji jezik. Postalo je dakle moguće da se zarađuje na reklamama koje se pojavljuju u videima čiji tvorci nisu jezički čistunci.
Izgleda da se novo pravilo primjenjuje na sve sadržaje na YouTube platformi, što znači da se rehabilituju i oni videi koji su prethodno bili uskraćeni za zaradu od reklama. To se nije svima dopalo, budući da izmjena znači i slobodu za govor mržnje i riječi koje ne bi trebalo da se nađu u bilo kojem javnom prostoru.
Nakon brojnih pritužbi iz kompanije su obećali da će poraditi na tome, a ovo je odličan primer kako želja za zaradom velikih kompanija utiče na kreatore, ali i na korisnike neke platforme.