Kako ga već ocjenjuju u umjetničkim krugovima "ono što je Kanski festival za film, IFF je za modu." Zato uvijek idu korak ispred svih i opstaju prepoznati na svjetskoj modnoj sceni, pune stranice najpoznatijih modnih časopisa i editorijala koji promovišu sem festivala i ljepote Crne Gore, Tivta i Porto Montenegra.
- Najvažnija novina ovogodišnjeg IFF-a je da će predsjednica biti poznata Sara Sozzani Main, kreativna direktorka "Fondazione Sozzani" iz Italije, a savjetnica, Giorgia Virzi, osnivač I direktor GV-studio Milano. U dogovoru sa njima, ovogodišnji concept koji ćemo primjenjivati i sljedećih godina kako bi bili u skladu sa savremenim modnim tokovima, podrazumjeva da će obavezni segmenti biti: jedna revija "održive mode", revija "new generation" kreatora koji je već postigao uspjeh u svjetskoj modi, modna revija poznatog svjetskog brenda i Inovacije u modi kroz modne revije, predavanja…- otkrilča je Vesna Mandić, direkotrica Modne agencije Fabrika i direkotrica festivala.
Upravo su noviteti ti koji će obilježitisedmo izdanje. Ovogodišnja inovacija je bazirana na upotrebi digitalnih alata u modnom dizajnu, modeli koji nastaju na osnovu skica dizajnera biće prikazana preko video bima.
Virtualna modna revija koju će uz pomoć vještačke inteligencije izraditi globalna platforma FAITH TRIBE (faithtribe.io) otvoriće sedmi modni festival u Tivtu. Revija će se emitovati na led ekranima i predstavlja inovaciju na koju nas je ovaj festival navikao.
- FAITH TRIBE je spoj fizičkih i digitalnih rješenja namijenjenih modnim kreatorima i ostalim segmentima modne industrije, sa ciljem usklađivanja ekonomije poslovanja sa inovativnim svjetskim tokovima. Pruža pristup širokom spektru Web3 tehnologija i održivih praksi za unaprijeđenu produktivnost i interakciju - objasnila je Mandić.
"Faith Tribe" je tehnološka platforma za sve profile modnih kreatora i kompletnu modnu industriju, omogućavajući im da svoju kreativnost i talenat predstave svjetskom tržištu. Kroz svoj ekosistem i alate, platforma demokratizuje pristup i preoblikuje modnu industriju kako bi prije svega dala podsticaj modnim kreatorima iz cijelog svijeta. Posebno je važna za modne talente, studente završnih godina i mlade kreatore koji započinju razvoj svog brenda, pružajući im revolucionarnu mogućnost ne samo da prikažu svoj talenat, već i da pokrenu proizvodnju i plasman na globalnom tržištu.
- Iz svih ovih razloga, "Faith Tribe" će biti uvršten u zvanični program 7. IFF Porto Montenegro 2025. kao inovativni segment korišćenja digitalnih alata u modnom dizajnu, NFT tehnologije i virtuelne prezentacije kolekcija. Kroz virtuelnu reviju, tim "Faith Tribe"-a će proizvesti modele uz pomoć vještačke inteligencije, na osnovu skica dvije crnogorske studentkinje završnih godina, Maša Ivanović i Sofija Tijović sa" Fakulteta za dizajn i multimediju", odsjek „modni dizajn" i studnetkinja Martina La Gatta, po ozboru Sare Sozzani Maino, sa Univerziteta „Marangoni" iz Firence, i studentkinja Sarha Lopez, po ozboru Marie Buccellati, CEO Faith connexion, sa Univerziteta „Miami Fashion institute" - otkrila je mandić na pres konferenciji u Podgorici.
Kako je saopštila, sve četiri studentkinje su poslale po jednu skicu, koju će tim "Faith Tribe" digitalno razviti pomoću vještačke inteligencije i svojih alata. Konačan rezultat biće virtuelna mini modna revija sa četiri modela u digitalnom okruženju, dostupna onlajn i integrisana sa blockchain tehnologijom za verifikaciju autorstva i distribuciju.
- Ovaj postupak omogućava studentima da uđu u svijet digitalne mode, spoje fizički dizajn sa savremenim tehnologijama i postanu dio međunarodne kreativne mreže. Projekat podstiče međunarodnu saradnju, inovativno obrazovanje i digitalnu pismenost u modnom dizajnu. Istovremeno predstavlja prvi primjer primjene Web3 tehnologije u kreativnim industrijama Crne Gore. Cilj je da se ovom inicijativom studentima otvore vrata ka globalnim tržištima i savremenim oblicima izražavanja i distribucije. Inovacija se ogleda u spoju AI dizajna, NFT mintovanja i decentralizovane modne prezentacije, čime se stvara most između tradicije i digitalne budućnosti. Sa ovim projektom i virtuelnom revijom, IFF Porto Montenegro će doprinijeti promociji inovativne kulture u modnoj industriji Crne Gore i, prije svega, promociji dvije crnogorske studentkinje za modni dizajn Maša Ivanović i Sofija Tijović.
