/ GETTY IMAGES-LIELOS
11/10/2024 u 18:00 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

J-beauty je novi skin care trend

Jednostavnost, dosljednost, priroda i briga o sebi – na ovome počiva japanska njega kože.

Šta je J-beauty (japanska njega kože) i odakle je došao ovaj trend?

J-beauty je trend zasnovan na tradicionalnim metodama njege kože koje su usavršavane tokom vekova. Fokus uključuje proizvode, sastojke, tehnike istraživanja i primjene koje su razvijene u Japanu.

Japanska filozofija ljepote datira hiljadama godina unazad, fokusirajući se na holistički pristup njezi kože, uključujući ishranu, sastojke za njegu kože i navike. Tržište ljepote pretrpjelo je značajne promjene u poslednjih pet godina. Društveni mediji i internet uticali su na obrasce potrošnje, a sami potrošači su postali sofisticiraniji i spremniji da isprobaju nove kozmetičke brendove.

Zahvaljujući interesovanju za kvalitetne formulacije i minimalističku njegu kože, J-beauty industrija je počela da stiče popularnost još 2018. godine, kada su žene počele da se umaraju od ekstenzija trepavica, blistave šminke i plastične hirurgije. Brendovi iz Japana su već poznati po svom integritetu i kvalitetu proizvoda jer ne puštaju proizvod na tržište bez pažljivog testiranja svake komponente i praćenja neželjenih efekata. Upravo je ovaj pristup osvojio popularnu ljubav i autoritet.

Iako japanska njega kože može izgledati komplikovano, brzo postaje rutina i traje samo pet minuta ujutro i deset minuta uveče.

Zašto je japanska njega kože tako popularna?

Azijske tehnike njege kože, posebno korejske i japanske, postale su nevjerovatno popularne širom svijeta poslednjih godina. To je zbog nekoliko ključnih faktora.

Prvo, azijska kozmetologija se fokusira na prevenciju, a ne na otklanjanje problema. Za razliku od mnogih zapadnih pristupa koji se fokusiraju na liječenje postojećih nedostataka, njihove metode naglašavaju zdrav način života i redovnu njegu, što dovodi do boljih i dugotrajnijih rezultata.

Drugo, raznovrsnost proizvoda i tehnika nege privlači potrošače. Rutine u više koraka, uključujući čišćenje, toniranje, vlaženje i zaštitu, kao i korišćenje jedinstvenih sastojaka (kao što su enzimi, mucin od puževa, biljni ekstrakti, itd.) čine njegu personalizovanijom i efikasnijom. Ovo omogućava svima da pronađu prave proizvode za svoje potrebe, što zauzvrat povećava interesovanje i potražnju za ovim proizvodima.

Treće, brzi razvoj tehnologije i medija stvorio je platformu za širenje azijskih metoda njege kože. Društvene mreže, blogovi i video platforme kao što je TikTok postale su glavni kanal za korisnike da dijele svoja otkrića i rezultate. Ovo stvara efekat "od usta do usta" i značajno povećava interesovanje za azijske kozmetičke proizvode.

Konačno, kultura brige o sebi i samoizražavanja koja se aktivno promoviše u savremenom društvu dovodi do toga da se na njegu kože gleda ne samo kao na neophodnost, već i kao na zanimljiv hobi. Azijske metode se svojom raznolikošću dobro uklapaju u ovaj kontekst.

Razlika između J-beauty-a i K-beauty-a

Korejski brendovi su fokusirani na trenutne rezultate i wow efekat, dok se u Japanu njega kože doživljava kao briga za vaš omiljeni cvijet.

Japanski brendovi nude dugotrajnu njegu, niko ne obećava savršen ton kože za pet minuta sa jednim proizvodom, ali disciplina i temeljan pristup će vam omogućiti da postignete lijepu i zdravu kožu na duži rok.

Japanski ritual ljepote uključuje lagane teksture koje ne sprečavaju druge komponente da prodre u kožu. U Japanu je popularno korišćenje vodenih tekstura, dok Koreja preferira kremaste zbog hladnije klime. U korejskoj njezi kože postoji posebna faza tretmana, dok je u japanskom sistemu ta faza njege uključena u fazu čišćenja. U Koreji se toner koristi za normalizaciju pH, u Japanu – losion. Japanci takođe preferiraju kozmetiku sa SPF-om, koju koriste tokom cijele godine za održavanje porcelanskog tena, dok Korejci koriste i proizvode protiv akni kako bi postigli ujednačen ton kože.

Šminka kao sastavni dio J-beauty trenda

Japanska šminka se fokusira na svježinu, čistoću i preciznost, što uključuje savršen ten (kroz svakodnevnu njegu), suptilno rumenilo i naglasak na očima. Žene u ovoj zemlji se oslanjaju na prirodnu šminku zasnovanu na individualnim principima ljepote.

Ključni sastojci u J – beauty kozmetici

Japanci cijene harmoniju sa prirodom i od davnina koriste prirodne sastojke. Sastojci iz zelenog čaja i božura su popularni u industriji ljepote, kao i japanska kamelija, a odnedavno i pirinač, tofu i sake.

Neočekivana, ali veoma popularna komponenta u kozmetici je konjsko ulje (konjska mast). Najčešće se koristi za pripremu hranljivih krema, jer su lipidi ovog sastojka slični lipidima ljudske kože. U nezi kose prednost se daje prirodnim uljima kao što je kamelija.

U njihovoj kozmetici takođe nećete naći sastojke koji se koriste za prikrivanje znakova starenja, kao što je silikon za izglađivanje bora. Japanci preferiraju kombinaciju prirodnih sastojaka sa visokom tehnologijom za aktiviranje sopstvenih resursa kože i zaštitu od spoljašnjih uticaja.

Kako izgleda idealna japanska njega kože?

Počnite korišćenjem termalne vode za čišćenje i vlaženje kože.

Zatim nanesite ulje za čišćenje da biste uklonili prljavštinu.

Nanesite hidratantni tonik da biste posvijetlili kožu.

I nanesite hidratantnu kremu od zelenog čaja. Zahvaljujući antioksidansima koje sadrži, vaša koža će biti zaštićena od spoljašnjih negativnih uticaja.

Kada koristite masku, izaberite proizvode sa kofeinom i ginsengom za osvjetljavanje i povećanje kolagena.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
22. novembar 2024 14:39