Ferari na električni pogon / - PIXABAY
14/10/2025 u 13:20 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Prvi potpuno električni superautomobil iz Ferarija: Eletrika na struju

„Ferari“ je otkrio tehnološku platformu svog prvog potpuno električnog automobila.

Riječ je o strateškom koraku ka budućnosti koji uvodi pogon bez emisija u paletu modela koji se proizvode u Maranelu, bez odricanja od poznatih i cenjenih performansi i ekskluzivnosti.

Novi model, rezultat višegodišnjeg istraživanja i razvoja sprovedenog u potpunosti u Maranelu, predstavlja utjelovljenje filozofije „tehnološke neutralnosti" koju kompanija slijedi – uporedo će postojati motori sa unutrašnjim sagoijevanjem, hibridi i vozila na električni pogon.

Projekat obuhvata više od šezdeset originalnih patenata i uvodi nova rešenja u pogledu materijala i arhitekture.

Kako bi električni „ferari" trebalo da izgleda

Šasija i karoserija sadrže do 75 odsto recikliranog aluminijuma, čime se emisija ugljen-dioksida smanjuje za oko 6,7 tona po proizvedenom automobilu.

Baterijski paket, razvijen i integrisan unutar strukture poda, snižava težište za oko 80 milimetara u poređenju sa klasičnim modelom i doprinosi uravnoteženoj raspodeli mase između osovina.

Vozilo će biti opremljeno sa dva nezavisna električna mosta, od kojih svaki ima dva sinhrona motora sa permanentnim magnetima, koja potiču iz iskustva u Formuli 1. Prednja jedinica isporučuje do 300 kilovata, dok zadnja dostiže 620 kilovata, za ukupni obrtni moment od 8.000 njutn metara.

Prediktivni "torque vectoring" sistem raspoređuje snagu na svaki točak, optimizujući agilnost i kontrolu.

Debitovao je i eManettino sa tri režima vožnje – Range, Tour i Performance, koji u realnom vremenu prilagođava dinamiku ponašanja vozila.

U središtu energetskog sistema nalazi se baterija od 195 vat-sati po kilogramu, najgušća u kategoriji, sa integrisanim hlađenjem u podu. Softver je razvijen da interno nadgleda svaku ćeliju i ažurira 200 puta u sekundi parametre rada, sa ciljem da obezbijedi iskustvo vožnje verno „Ferariju".

Projekat kao dio šire vizije

Pored tehnologije, projekat je dio šire vizije.

- Novim električnim Ferarijem ponovo potvrđujemo svoju volju za napretkom, spajajući disciplinu tehnologije, kreativnost dizajna i umjetnost proizvodnje  - izjavio je izvršni predsjednik Džon Elkan.

Posebno poglavlje posvećeno je zvuku, prepoznatljivom obilježju brenda.

„Ferari" je odlučio da vještački ne imitira buku motora sa unutrašnjim sagorijevanjem – senzor na zadnjoj osovini registruje vibracije električnog pogonskog sklopa i prenosi ih u kabinu, obezbjeđujući prirodnu povratnu informaciju u skladu sa dinamikom vožnje.

Platformu upotpunjuju treća generacija aktivnog vješanja na 48 volti, nezavisna kontrola svakog točka i posebne gume, razvijene sa 15 odsto manjim otporom kotrljanja bez žrtvovanja prijanjanja.

Za Maranelo, novi model Eletrika koji se očekuje naredne godine, nije samo tehnološki iskorak, već i dokaz da električni pogon, tumačen sa istom inženjerskom preciznošću i zanatskom strašću koja oduvijek razlikuje brend, može da pruži emocije i performanse dostojne znaka propinjućeg konja.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
02. decembar 2025 09:12