U izdanju Modne komore Crne Gore večeras je svečano otvoren 1664 Blanc Fashion Week Montenegro. Ovogodišnja kampanja nosi snažnu društveno odgovornu poruku – "Modom protiv kancera dojke", čime crnogorska nedjelja mode daje svoj doprinos globalnoj kampanji Roze oktobar, posvećenoj prevenciji, ranom otkrivanju i podršci ženama koje se bore sa ovom bolešću. Na samom početku večeri publici se obratila specijalna gošća iz BIH Danijela Ostojić, jedna od najpoznatijih regionalnih influenserki i psihološkinja, i uputila snažnu poruku podrške i ohrabrenja svim ženama koje se bore sa kancerom dojki.
- Velika mi je čast sto mogu večeras da otvorim ovu manifestaciju, pozivam sve da obrate pažnju na mentalno zdravlje. Mentalno zdravlje je prvi korak kada je u pitanju kancer dojke, pozivam sve žene da umjesto da potiskuju i sakrivaju svoje emocije potraže stručnu pomoć i kažu zauvijek doviđenja starim obrascima iz kojih potičemo svi. Veliko hvala Srđanu i organizaciji na ovoj prilici, uživajte večeras.
Program sa revijama otvorio je poznati italijanski brend Replay, nakon koje su uslijedile prezentacije novih kolekcija Radojke Tepavac, Anđele Popović NYENO, Natalie Urbanove Nurban, Lidije Burić, a svoje modno predstavljanje imali su i brendovi Kinder Kids Modeling, UMS - BENETTON, UDG i Tian Style.
Dizajnerka Anđela Popović prikazala je kolekciju "RE:SET" koja se sastoji od dest modela osmišljenih tako da se svi, svaki jedan sa drugim može kombinovati, a koji prema riječima dizajnerke, istražuje odnos izmešu funkcionalnosti i savremenog digitalnog života.
- Naziv "RE:SET" simbolično označava vraćanje na suštinu — na jednostavnost, trajnost i svjesnost u vremenu koje nas neprestano tjera na brzinu i promjene. Inspiraciju sam pronašla u kontrastu između utility estetike i digitalne svakodnevice.
Živimo u vremenu u kojem balansiramo između praktičnog i estetskog, između potrebe da budemo funkcionalni i pritiska da stalno budemo "online". Kolekcija "RE:SET" je moj lični odgovor na taj paradoks – ona istražuje kako odjeća može da postane i zaštita i izraz identiteta. Kroz spoj klasičnih krojeva i digitalnih motiva (poput pruga koje podsjećaju na QR kodove) željela sam da prikažem dijalog između trajnog i prolaznog, fizičkog i virtuelnog - kazala je Popović.
Kolekcija RE:SET je zamišljena za sezonu jesen/zima, ali su njeni komadi prema riječima dizajnerke, svjesno kreirani tako da budu sezonski fleksibilni.
- lako se kombinuju i nose na različite načine tokom cijele godine. Namijenjena je savremenoj, aktivnoj ženi koja istovremeno želi da joj bude udobno, funkcionalno i autentično. To je žena koja živi brzo, balansira između više uloga, ali ne pristaje na površnost i prolazne trendove - istakla je Popović.
Dizajnerka Lidija Burić prikazala je kolekciju 'Femme Forte', odu ženskoj samosvijesti, eleganciji i hrabrosti da bude svoja.
Kolekcija broji 15-ak modela, koji kroz sofisticirane krojeve i luksuzne detalje prikazuju različita lica ženske snage - od nježnosti do odlučnosti kazala je modna dizajnerka. Što se tiče boja, kolekcijom dominiraju crna boja, bež, zlatna, šampanj, a od materijala su najviše zastupljeni saten, brokat, svila.
Nedjelja mode biće nastavljena 30. oktobra, a svoje modne prezentacije imaće Bojana Čelebić, Montana Montenegro fashion brand, Happening by seste Tahirović, Zvijezdice by Valentina Mitrović, Anu Design, Global Kids Talent-top 3 models, UDG i dizajner Bata Spasojević.
Ove godine, 1664 Blanc Fashion Week Montenegro ima i izražen humanitarni karakter – biće postavljena donatorska kutija za prikupljanje sredstava namijenjenih ženama oboljelim od karcinoma dojke.
