
Autobuski prevoznik Haris Alivodić najavio je da će od 1. jula obustaviti prevoz putnika ukoliko im do tada Glavni grad ne pomogne kako bi mogli da prebrode finansijsku krizu.
Na ovaj korak se, kako navodi Alivodić, odlučio nakon što su cijene naftnih derivata nastavile da rastu, a broj putnika se smanjio.
Nove cijene naftnih derivata očekuju se od utorka, a najavljeno je da će cijena dizela biti veća za 20 centi.
– Glavni grad u svakom momentu može da vidi koliki nam je promet. To što zaradimo nije dovoljno ni za gorivo, a kamoli za servisiranje i plate radnicima. Gradovi iz okruženja, Mostar, Split, Rijeka, Novi Sad, Banjaluka, Beograd daju stotine hiljada eura za održavanje gradskog prevoza. Svaki grad na neki način u ovoj teškoj situaciji održava prevoz. Ja se bojim da ću 1. jula da stanem, da neću imati novac za gorivo – rekao je Alivodić.
Alivodić navodi da mu je jedan dobavljač otkazao.
– Cijena nafte je ludilo i nije čudo što nam dobavljači otkazuju. Ne vidim izlaz osim ako Glavni grad ne priskoči u pomoć. Sve do sada što su nam davali je bilo zadovoljavajuće ali to je premalo za ovo što nam slijedi. Nemam preciznu procjenu kolika nam je pomoć potrebna, ali znam da nam hitno treba. Od kada se završila školska godina nama su pazari smanjeni za 20 odsto i očekujem da će još više biti smanjeni. Vrlo brzo će doći dan kada ovaj posao nećemo moći raditi – navodi Alivodić.
Da je teška situacija u autobuskom prevozu navodi i Janko Bulatović, direktor BLT-a.
– Situacija je teška mjesecima unazad. Ovo je najnepovoljnija situacija za poslovanje u poslednje dvije decenije kada je uopšte transport u pitanju. Vidimo da se kolege, ne samo iz okruženja nego i iz cijele Evrope susreću sa istim problemom. Mi ćemo, kao i do sada, zamoliti sekretarku za saobraćaj Lazarelu Kalezić da nas primi na razgovor i pokušati ponovo naći rešenje. Znam da ni Vlada ni Glavni Grad ne utiču na cijene goriva ali u ovim situacijama oni su ti bez kojih se ne može naći izlaz. Moram da napomenem da je ovo treća godina od kada vlada nesigurnost u poslovanju prevoza putnika te samim tim ni vozni park nije obnavljan, a da ne pominjemo odlazak radne snage – poručuje Janko Bulatović.