
Izmještanje dalekovoda uz trasu Jugozapadne obilaznice uvršten je u tendersku dokumentaciju i sastavni je dio ugovora o građenju koji je zaključen sa izvođačem radova kompanijom Bemaks, saopštili su iz Služba za izgradnju i nadzor Agencije za izgradnju i razvoj Podgorice na čijem je čelu Srđan Raičević. Zbog dalekovoda koji još nijesu izmješteni most na Jugozapadnoj obilaznici se neće koristiti još dva do dva i po mjeseca, iako ga je 21. maja svečano otvorio Ivan Vuković, gradonačelnik Podgorice.
– Treba izvršiti intervencije na dva dalekovoda naponskog nivoa 110 kV na ukupno pet stubnih mjesta, koji se nalaze uz trasu Jugozapadne obilaznice. U fazi izrade glavnog projekta Jugozapadne obilaznice, kao sastavni dio projekta urađen je najprije elaborat, a zatim i projekat izmještanja dalekovoda sa predmjerom i predračunom radova, koji je uvršten u tendersku dokumentaciju i sastavni je dio ugovora o građenju zaključenim sa izvođačem radova Bemaksom – kazali su iz ove službe.
Oni navode da su ovi radovi sastavni dio izgradnje prve i treće dionice Jugozapadne obilaznice, a ne mosta preko rijeke Morače.
– S obzirom da je u međuvremenu došlo do izmjene detaljnog urbanističkog plana koji je usvojen u 2020. godini, trebalo je zatražiti urbanističko tehničke uslove u skladu sa novim planom, izvršiti izmjenu projektne dokumentacije, revidovati projekat, zatim riješiti imovinsko-pravne odnose i tek nakon toga uputiti zahjev za izdavanje odobrenja za gradnju. Odobrenje za gradnju je neophodno za ovu vrstu objekta, jer dalekovodi spadaju u složene inženjerske objekte. Treba naglasiti da je u prethodnom periodu detaljni urbanistički plan mijenjan četiri puta, a planeri su tek u poslednja dva uvrstili izmještanje dalekovoda – kažu iz Službe za izgradeu i nadzor.
Oni očekuju da će za nekoliko dana dobiti odobrenje za gradnju, a sami radovi bi trebalo da traju između 30 i 45 dana.
– Vrijednost radova izmještanja dalekovoda iznosi 275.000 eura i neće predstavljati dodatni trošak za investitora. Ovi radovi su već uračunati u cijenu koštanja prve i treće dionice Jugozapadne obilaznice. Jasno se vidi da kašnjenje u realizaciji nije prouzrokovano bilo kakvom greškom investitora, već su za to postojali razlozi na koje nismo mogli uticati – ističu iz Službe za izgradnju i nadzor.
Komentari (0)
Ostavite svoj komentar