Prevoz zaustavljen na četiri linije / Arhiva Dana
02/07/2022 u 07:59 h
Nataša SpaićNataša Spaić
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

„Dan” saznaje: Na četiri prigradske linije juče nije bilo vozila; Autobusi u garažama, odgovorni svi u svojim mislima

Neka vam da komentar Glavni grad, rekao je Haris Alivodić. Iz Sekretarijata za saobraćaj poručuju da se ugovori moraju poštovati bez preciziranja da li se to i čini

Prema pouzdanim informacijama „Dana“ autobusi prevoznika Harisa Alivodića na četiri prigradske linije, do Lijeve Rijeke, Kokota, Botuna i Ponara, juče nisu krenuli. Autobusi su stali zbog finansijskih problema prevoznika.

U Glavnom gradu održan je sastanak i do kasnih popodnevnih sati akteri se nisu oglasili. Tek na naše insistiranje Haris Alivodić nam je rekao da informacije potražimo u Glavnom gradu, a iz Sekretarijata za saobraćaj, kojim rukovodi Lazarela Kalezić, stigli su odgovori na pitanja sa malo konkretnih informacija.

Pitali smo ih da li je autobuski prevoznik Alivodić vratio četiri linije, kako će Glavni grad organizovati prevoz na ovim područjima, te da li će prevoznik snositi kakve posledice zbog ovog postupka.

Zanimalo nas je i da li je za četiri nove linije koje je uveo Glavni grad bilo neophodno raspisivanje tendera.

– Javni prevoz funkcioniše nesmetano i u skladu sa utvrđenim rasporedom, a Glavni grad je u kontinuiranoj komunikaciji sa prevoznicima, kako bismo našli prihvatljivo rješenje, koje će za posljedicu imati urednu uslugu prevoza za sve naše sugrađane. Usluga linijskog gradskog prevoza obavlja se na osnovu prethodno zaključenog ugovora između Glavnog grada i prevoznika. Ovim ugovorom definisana su prava i obaveze ugovornih strana. Nije moguće izvršiti povraćaj samo dijela linija definisanih ugovorom, zbog čega nije ni moglo doći do zvaničnog povraćaja samo četiri linije. Svako postupanje suprotno odredbama ugovora, podrazumijeva pravne posljedice koje iz istog proizilaze. Podsjećamo da je Glavni grad u dva navrata raspisivao javni poziv za povjeravanje obavljanja linijskog prevoza putnika u gradskim i prigradskim naseljima na teritoriji grada. Kako su oba poziva završena bez izbora pružalaca usluga, propisi koji regulišu ovu oblast nalažu da se obavljanje linijskog prevoza povjeri zainteresovanim prevoznicima, a međusobni odnos reguliše ugovorom. Shodno tome, nije bilo potrebno raspisivati javni poziv za četiri nove linije, već su one, kao i u slučaju druga dva prevoznika, povjerene na osnovu ugovora – navode iz Sekretarijata.

Iz Sekretarijata poručuju da je Glavni grad, u više navrata, kako ove, tako i prethodnih godina, subvencionirao javni prevoz, te na taj način omogućio da građani ne osjećaju bilo kakve posljedice u teškim epidemiološkim i ekonomskim okolnostima.

– Istovremeno, to je značilo da smo direktnom finansijskom participacijom doprinijeli održivosti poslovanja privrednih subjekata koji obavljaju ovu djelatnost. Kao što je u više navrata objašnjeno, posljednji događaji, a koji su u vezi sa povećanjem cijene energenata na tržištu, nijesu u nadležnosti lokalnih samouprava, te i pored dobre volje, radi se o nečemu na šta Glavni grad ne može uticati. Stoga smo se blagovremeno obratili resornom ministarstvu, ukazujući na to da je krajnje vrijeme da se i Vlada Crne Gore uključi u rješavanje problema, sa kojim se ne suočavaju samo prevoznici glavnog grada, već cijele Crne Gore. Bez obzira na ishod, Glavni grad će naći način da naši građani uredno dobijaju ovu vrstu usluge, a spremnost da ovaj problem trajno i kvalitetno riješimo, pokazali smo kroz modernizaciju javnog prevoza kupovinom novih autobusa, sa čim nastavljamo i u narednom periodu – poručuju iz Sekretarijata.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
{"success":true,"message":null,"messages":null,"data":null,"logged_in":false}
20. februar 2025 21:37