
Na biciklističku stazu duž bulevara ka Tuzima, od Stočne pijace do Ržaničkog mosta, biciklisti su čekali od prošle godine. Međutim, nezadovoljni su kako je odrađena. Obilježena je na trotoaru, a između ulice i staze je zeleno ostrvo. Prema Ržaničkom mostu na nekoliko mjesta na sred staze postavljena je ulična rasvjeta. Trotoari, a samim tim i biciklistička staza u dijelu ka Tuzima je ispucala, na nekim mjestima nije ni ravna.
– Pri kraju je gradnja biciklističke staze na novoizgrađenom dijelu bulevara Podgorica - Tuzi. Prostire se od Stočne pijace do Ržaničkog mosta. Nalazi se obostrano, a na zajedničkoj površini namijenjenoj pješacima i samo je odvojena razdjelnom linijom i ofarbana crvenom bojom. Pored toga što je nepovezana sa ostalom infrastrukturom, a to je glavni problem čitave biciklističke infrastrukture u Podgorici, ona boluje od iste bolesti kao prva, a manje-više i sve ostale biciklističke staze. To znači da nije dovoljno ravna i na nekoliko mjesta ima veoma nezgodne ivičnjake na prelazima, što predstavlja veliku teškoću za njeno komforno i bezbjedno korišćenje – rekao je Dejan Tofčević, iz organizacije Biciklo.me.
On je istakao da odnedavno postoji Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi te da ga treba poštovati prilikom izgradnje staza.
– Pošto se već šest godina gradi biciklistička infrastruktura, a mi smo više puta ukazivali na slične propuste, odnedavno imamo Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi. Očekujemo da se prilikom izgradnje poštuje ovaj podzakonski akt i gradi infrastruktura koja privlači korisnike bicikla, a ne koja otežava njihovo kretanje – kazao je Tofčević.
Završetak gradnje prve faze bulevara, u dužini od 1,6 kilometra od Stočne pijace do Ržaničkog mosta, bez trotoara i biciklističke staze 20. maja 2020. godine ozvaničili su, između ostalih Milo Đukanović, predsjednik države, Ivan Vuković, gradonačelnik Podgorice i Savo Parača, tadašnji direktor Uprave za saobraćaj. Vuković je tada, na pitanje "Dana", saopštio da pješačka i biciklistička staza nijesu izgrađene jer nije završena eksproprijacija sa Plantažama. Iz ove kompanije su međutim, objasnili da su dali saglasnost da Glavni grad radi, a da će se sva imovinsko-pravna pitanja u vezi sa 123 kvadrata površine, za koju je tražena saglasnost, rješavati u upravnom postupku. Na otvaranju Đukanović je posebno pohvalio gradsku upravu zanemarujući da bulevar nema trotoare i staze, a to je bila upravo obaveza gradske uprave. Savo Parača je kazao da su u pitanju fazni radovi, a projektant potom dao informaciju da je prvu fazu bulevara projektovao sa trotoarima i biciklističkom stazom, kao i srednjim razdjelnim ostrvom te da nije definisana izgradnja u fazama.