
Uprava Čistoće uputila je dopis svim rukovodiocima organa Glavnog grada i preduzećima tražeći od njihovih rukovodilaca da predoče zaposlenima, koji nijesu izmirili svoje obaveze prema ovom preduzeću, da to urade kako bi izbjegli utuženja. Na ovaj korak odlučili su se jer su konstatovali da veliki broj njih nije imirivao svoje obaveze, a usluge nije blaćao ni određeni broj zaposlenih u Čistoći.
– Molimo vas da obavijestite sve zaposlene, ukoliko imaju dugovanja da izmire svoje obaveze prema Čistoći po osnovu skupljanja i deponovanja komunalnog otpada. Time, kao korisnici naših usluga, daju konkretan primjer savjesnog i odgovornog građanina – piše u dopisu koji potpisuju Denis Hot, v.d. direktora preduzeća, Vojin Katnić, pomoćnik izvršnog direktora i Ivona Drobnjak, rukovodioc službe naplate.
Pomoćnik izvršnog direktora Čistoće za finansijske poslove Vojin Katnić kazao je da su imali dobru namjeru prema kolegama kako bi zaposlene upozorili prije utuženja.
– Upućen je dobronamjerni zahtjev svim organima lokalne samuprave i preduzećima da njihovi zaposleni, koji nijesu tu obavezu regulisali na vrijeme da to učine kako bi izbjegli sudska utuženja. Kao i svi građani Podgorice, koji redovno regulišu obaveze sakupljanja i odvoza komunalnog otpada i oni to treba da urade, jer svi primaju plate i to redovne u organima lokalne samouprave. Na taj način i građanima Podgorice će poslati jasnu poruku i pokazati odgovornost prema ovoj vrsti obaveze. Svako od njih zna da li je izmirio svoje obaveze. To je dobronamjerni zahtjev koji smo poslali starješinama da im to saopšte. Po meni jedan kulturan i emancipovan pristup ovoj obavezi. To je bila suština cirkularnih pisama. To važi i za sve zaposlene u službama i preduzećima Glavnog grada, krenuvši od zaposlenih u Čistoći – rekao je Katnić.
Katnić kaže da je naplata potraživanja na pristojnom nivou.
– Naplata se kreće u prosjeku nekih 90 procenata što je zadovoljavajuće. Treba stremiti da se nivo naplate održi, ako može i poveća, ali za sada je stepen naplate zadovoljavajući. To ne znači da mi nećemo u narednom periodu napraviti neku drugačiju strategiju naplate u namjeri da povećamo prihode po tom osnovu, ali otom potom – kaže Katnić.
Vojin Katnić ističe da su formirali komisiju koja svakodnevno radi reevidenciju korisnika.
– Obilaze se sve adrese za koje ima indicija da možda podaci nijesu tačni u kategoriji i fizičkih i pravnih lica. Dnevno se ažurira, unosi u bazu podataka i to će dati određene efekte sa stanovišta novih podataka i uvećane fakturisane realizacije kasnije i naplate potraživanja. To je utemeljena priča – rekao je Katnić.
Koliko je Čistoća bila na gubitku zbog velikog broja neevidentiranih objekata ili objekata kojima je kvadratura bila mnogo manje od stvarne, Katnić nije znao da precizira.
– Mi radimo intezivno. U perspektivi će se pokazati koji je to nivo nepopisanih objekata i o kojoj se to kvadraturi radi. Tu imate činjenicu i kod fizičkih i kod pravnih lica, da pojedinci mijenjaju mjesto boravka, prelaze na druge adrese... Isto tako mi imamo osnovni bazni dokument a to je list nepokretnosti. Sve to treba usaglasati i na licu mjesta izvesti faktičko stanje – ističe Katnić.
Katnić navodi da godinama pokušavaju da regulišu pitanje utuženja osoba koje su preminule, a na koje se vode objekti.
– Tu se radi o činjenici da godinama probamo preko državnih instanci da regulišemo to pitanje. Problem je ostavinskog postupka da građani svjesno opstruiraju taj prenos podataka i imate situaciju da utužite preminulo lice zbog duga. Mi godinama probamo da se u zakonu definiše obaveza svih građana po tom pitanju – kaže Katnić.
Коментари (0)
Оставите свој коментар