Kompanija je ranije Udruženju NVO Gorani Podgorice donirala 15.000 eura. Za sadnicu su bili u zaduženi NVO Gorani Podgorice i đaci ove vaspitno-obrazovne ustanove. Direktorica komunikacija, marketinga i institucionalne saradnje Eagle Hills Montenegro Ana Martinović kazala je da je za nju ovo poseban trenutak, jer se drveće sadi baš u školi u kojoj je ona započela svoje obrazovanje.
– Jako sam ponosna što smo podržali NVO gorani Podgorice i našom donacijom uspijeli su da kupe sadnice, od kojih ćemo određen broj posaditi, ne samo ovdje, nego i u drugim školama. Narednog mjeseca sa sportistima iz odbojkaške reprezentacije i ŽRK Budućnost sadićemo i na Gorici. Ovo je dobra inicijativa i projekat jer stvaramo zdravije i ljepse okruženje za sve nas – navela je Martinović.
Član Udruženja gorana i nastavnik OŠ „Sutjeska" Bogić Gligorović kazao je da će sadnice pomoći u saniranju površina koje su bile zahvaćene požarima.
– Značajno je da se pokrene i nastavi borba protiv klimatske krize koja predstavlja pošast na ovom području. Škola i nastavnici zainteresovani su za nastavak aktivnosti, a ovo je tek prvi dio aktivnosti koje ćemo da sprovedemo. Drugi dio aktivnosti, kako je naveo, biće u drugim školskim dvorštima i na oporažerinm površinama i u dijelu grada koji je ranije opožaren. Nadamo se da će ova i druge kompanije i dalje pomoći školama recimo na postavljanju bunara i drugih akivnosti vezanih za energetsku efikasnost i poboljšanju biodiverziteta i stvaranja boljeg okruženja za sve nas – dodao je Gligorović.
Učenica OŠ „Sutjeska" Ksenija Dubljević kazala je da je sadnja drveća u školskom dvorištvu značajna.
– Pored lijepog ambijenta i izgleda, drveće je važno u proizvodnji kiseonika uz proces fotosinteze uz pomoć sunčeve svjetlosti. Drveće u procesu fotosinteze upija ugljen dioksid što znači da ima pozitivne efekte na smanjenje efekata staklene bašte i bori se protiv klimatskih promjena – navela je Dubljević.
Njena drugarica Mona Mujović objasnila je da će sadnja drveća pomoći u termoregulaciji i doprinijeti biodiverzitetu školskog dvorišta, kao i kompletnom biodiverzitetu.
