Prema novim pravilima prilikom konstituisanja parlamenta predsjedavajući Skupštinom do izbora predsjednika ima sva prava i dužnosti u pogledu predsjedavanja sjednicom. Dodate su i norme koje se tiču potpredsjednika Skupštine. Pojašnjeno je da on pomaže u radu predsjednika, mijenja ga u slučaju odsustva ili spriječenosti i tada ima prava i dužnosti predsjednika. Takođe, predsjednik može određene poslove da povjeri potpredsjedniku, a ovaj je dužan da se pridržvaa datih uputstava.
Odbornik može da predlaže obrazovanje radne grupe radi obrade pojedinog pitanja ili pripreme akata za Skupštinu, jedna je od normi koja se mijenja čime odbornici dobijaju više ovlašćenja.
Potpuno se mijenja dosadašnji član 44 kako bi se obavezom dostavljanja obavještenja i podataka pored organa Glavnog grada i uprave Glavnog grada obuhvatile javne službe čiji je osnivač Glavni grad. Kako je navedeno, zahtjev za obavještenje ili podatke odbornik podnosi u pisanoj formi, a odgovor može da čeka najduže 15 dana. Ukoliko se ne ispoštuje rok predsjednik Skupštine je dužan da obrazloži zašto podaci nisu dostavljeni. Novim članom Poslovnika predviđeno je da nakon potvrđivanja mandata odbornik popunjava uputnik koji propisuje radno tijelo za izbor i imenovanje kako bi služba Skupštine lakše prikupljala potrebne podatke. Značajna novina koja će doprinijeti poptunijoj informisanosti javnosti i transparetnost rada je propsiana obaveza da se odbornička pitanja i odgovori objavljuju na veb sjatu Skupštine prije početka sjednice. Dosad se odbornička pitanja nisu objavljivala, a odborničkim pitanja i odgovorima namijenjene su posebne sjednice koje su mediji teško pratili te ja praksa koju primjenjuje državni parlament sada preslikana na lokalni parlament.
Da ne bi bilo nedoumica oko transparentnosti sada se jasno Poslovnikom propisuje da se o sazivu za sjednicu obavještavaju mediji.
Dopunjen je član Poslovnika koji se bavi sazivanjem sjednica po hitnom postupku pa se navodi da je sjednicu moguće sazvati u roku kraćem od 15 dana u slučajevima kada bi nedonošenjem odluka nastupila šteta po javni interes. Omogućeno je i da u pretresu, prema redosledu prijavljivanja, mogu učestvovati predsjednik ili član Savjeta za mlade Glavnog grada.
Poslovnik se bavi i mjerom oduzimanja riječi.
– Mjera oduzimanja riječi odnosi se na radni dan u kojem je izrečena – navedeno je u izmjenama Poslovnika.
Sve ostale norme iz Poslovnika koje se tiču oduzimanja riječi su ostale iste. Precizira se i pravo predlaganje odluka.
– Ako je predlagač odluke, drugih propisa i opštih akata najmanje 2.000 punoljetnih građana predlog mora da bude svojeručno potpisan od strane građana sa naznačenom adresom prebivališta i brojem lične karte – naznačeno je u dokumentu.
Izmjena Poslovnika propisuje da predlog odluke koji je dostavljen Skupštini, predsjednik Skupštine upućuje odbornicima i nadležnim radnim tijelima. Takođe, precizirano je
da predlog odluke čiji predlagač nije gradonačelnik, predsjednik Skupštine upućuje gradonačelniku radi davanja mišljenja koji daje Skupštini mišljenje o predlogu odluke prije njegovog razmatranja na sjednicama radnog tijela.
