
U širem gradskom jezgru postoje saobraćajnice koju su vremenom postale crne tačke na kojima se često, zbog nepažnje vozača, događaju udesi sa najtežim posledicama. Jedna od raskrsnica na kojoj svakodnevno dolazi do udesa je na Starom aerodromu. Tu se ukršta Zmaj Jovina ulica sa Ulicom Josipa Broza Tita. Vozači koji pokušavaju da se uključe iz Zmaj Jovine ulice i žele da idu ka kružnom toku kod Plantaža to će uspjeti isključivo ako im sa lijeve strane dolazi savjestan vozač pa uspori. Isti slučaj je i ukoliko saobraćaju iz pravca kružnog toka u Ulici Pete proleterske i žele da se uključe u Zmaj Jovinu. Na ovoj raskrsnici samo rijetki vozači smanje brzinu i ispoštuju i pješački prelaz. Pješaci su primorani da pretrčavaju ulicu kako bi izbjegli bliski susret sa vozilom kojim upravlja nesavjesni vozač ne smanjujući gas. Raskrsnica je pritom i nepregledna zbog visokog drveća koje je posađeno na razdjelnom ostrvu, a po pravilu na takvim mjestima upravo zbog bezbjednosti sadi se zbunasto bilje.
Vještak saobraćajno-mašinske struke Igor Radojević, kaže da je problem uključivanje iz Zmaj Jovine ulice zbog frekvencije saobraćaja.
– Sada se ukrštaju dvije ulice bulevarskog tipa i veliko je opterećenje raskrsnice. Osim brzina, koje se nesporno više razvijaju pogotovo kada nema gužvi u Ulici Josipa Broza, glavni uzrok je neustupanje prava prvenstva i nestrpljenje vozača. Sada imamo u Zmaj Jovinoj ulici znak stop i zna se ko ima prvenstvo prolaza. Međutim, vozači su nestrpljivi. On uđe do pola trake, i vozač iz desne trake iz pravca Rokšeda ga propusti, ali već u lijevoj traci on smeta jer ga vozač ne vidi i dolazi do udesa u zoni razdjelnog ostrva – kaže Radojević.
On kaže da se mora voditi računa i o sadnicama koje se sade na ostrvima.
– Tu se sadi nisko zbunasto rastinje koje ne smeta vidiku vozača. Ali ako se zasadi i drugo mora se održavati. Zelenilo mora održavati preglednost rasksnica – navodi Radojević.
Radojević kaže da su i pješavi ugroženi, te smatra da bi bilo najbolje raskrsnicu regulisati semaforom.
– Na pješačkom prelazu na ovako frekventnoj raskrsnici pješak bi stajao danima. Treba postaviti semafore koji bi regulisali prolazak vozila i pješaka. Kružni tok je uvijek dobro rješenje. Mislim da su i kružni kod Plantaža i kod pumpe dovoljno udaljeni da ne bi remetili uobičajene saobraćajne tokove, ako bi se i ovdje napravio. On usporava saobraćaj i omogućava bolji protok, ali semafori su bolje rješenje. Prije svega zbog pješaka jer bi mogli da pređu i ne bi morali da čekaju da li će neko od vozača da im stane. Treba razmisliti o semaforima i voditi računa o protoku saobraćaja – ističe Radojević.
Sugrađanin Milutin Matović smatra da bi trebalo uraditi kružni tok, jer je raskrsnica nebezbjedna.
– Nije dobro napravljen priključak iz Zmaj Jovine ulice jer je tu usko grlo. Voze po 100 kilometara na sat, a treba 40. Valjalo bi uraditi kružni tok ili makar postaviti semafore. Kada iz Zmaj Jovine ulice izađete na raskrsnicu ljudi moraju da izađu na pola ulice da bi vidjeli, što je od drveća i rastinja nemoguće – kaže Matović.
Nikola Siništaj ističe da je raskrsnica loše regulisana, a da je problem i to što vozači ne prilagođavaju brzinu.
– Mislim da je najbolje rješenje uraditi kružni tok – ističe Siništaj.