
U preduzeću Čistoća u januaru je na bolovanju bilo 114 zaposlenih, a u decembru prošle godine 101. U firmi je inače, oko 670 zaposlenih. Već nekoliko mjeseci preduzeće pokušava da nađe način kako da provjeri sva bolovanja, ali dosad iz Ministarstva zdravlja nijesu dobili očekivanu potporu.
– Podaci iz decembra i januara pokazuju da su brojke zaposlenih na bolovanjima i dalje visoke. Pošto društvo aktivno radi i traži rješenje kako bi izašli na kraj sa ovakvim problemom u oktobru je formirana interna komisija za kontrolu privremene spriječenosti za rad. Po tom osnovu već u novembru upućen je dopis Fondu za zdravstveno osiguranje da se preispita osnovanost te vrste spriječenosti na rad za jedan broj radnika. Fond je odgovorio, s obzirom na to da se radi o bolovanjima dužim od 30 dana, da je Čistoća u obavezi da se obrati Ministarstvu zdravlja koje vrši provjere preko ljekarske komisije. Rečeno je da te troškove snosi podnosilac zahtjeva, a komisiju obrazuje Ministarstvo zdravlja - rekao je Vojin Katnić, pomoćnik direktora Čistoće.
Katnić ističe da je uslijedio novi zahtjev Ministarstvu zdravlja.
– Tražimo od Ministarstva zdravlja da nam saopšte koliko košta postupka provjere. Postavlja se logičan zaključak zašto se moraju uopšte plaćati ti troškovi, ali to je pitanje koje nije u našoj nadležnosti - kaže Katnić.
Vojin Katnić kaže da ukoliko se utvrdi da je bilo zloupotreba bolovanja postupiće po zakonu. On nije mogao precizirati u kom sektoru Čistoće je najviše zaposlenih na bolovanju.
– Iz svih sektora. Ima ih i iz operative, i administracije, što znači nije pošteđen ni tehnički ni administrativni sektor. Snalazimo se i održavamo proces rada. Ima veliki broj odgovornih i lojalnih ljudi u sistemu, oni pomognu i završavaju sve poslove - ističe Katnić.