U zgradi gradskog parlamenta više prostorija ima izvršna vlast
22/04/2023 u 10:11 h
Andrijana DabanovićAndrijana Dabanović
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

U zgradi Skupštine Glavnog grada ima mjesta za sve samo ne za predstavnike građana: Odbornike sabijaju u pet kancelarija

Zgrada Skupštine, plaćena preko osam miliona eura, ima ukupno 71 kancelariju koje koriste CIS, PG biro, Služba za zajedničke poslove, Služba za javne nabavke, Služba revizije, a odbornički klubovi samo pet

Nova parlamentarna većina formirala je šest odborničkih klubova, a očekuje se da to učini i DPS kao sedmi i najveći klub. Svi oni moraće da podijele samo pet kancelarija Skupštine Glavnog grada namijenjenih odbornicima. Ko će kome u goste moraće da odluči rukovodstvo Skupštine ukoliko se ne izbori da u zgradi u kojoj su domaćin ne budu u manjini. Zgrada ima tri sprata i ukupno 71 kancelariju. Ovo je naslijeđeni raspored, pa recimo čak 14 kancelarija koristi Služba za zajedničke poslove, bez kabineta za direktora i kancelarije za pomoćnika direktora sa predkabinetom. Odbornicima je dato na raspolaganju ukupno pet kancelarija, predsjednik Skupštine ima kabinet sa predkabinetom, sekretar Skupštine isto to, a služba Skupštine četiri kancelarije. Ovo je više nego dovoljan podatak koliko se predstavnicima građana davalo na značaju u minuloj višedecenijskoj vlasti jedne partije.

Predsjednica Skupštine Glavnog grada Jelena Borovinić Bojović, juče se na interesovanje "Dana", kako će prevazići ovu situaciju, oglušila. Nije se javljala na pozive, niti odgovarana na poruke.

image

Sjednica Glavnog Grada, Jelena Borovinić Bojović

- M.VUJISIć

Prema podacima Službe za zajedničke poslove u zgradi su smješteni CIS, PG biro, Skupština, Služba za javne nabavke, Služba revizije...

– U prizemlju i mezaninu su sala za vjenčanje, te šalter sale - Službe za zajedničke poslove, Sekretarijata za lokalnu samoupravu, Sekretarijata za komunalne poslove, Puteva i Pošte. Tu je i arhiva, kao i 14 kancelarija Službe za zajedničke poslove, tri kancelarije PG biroa i po jedna kancelarija sindikata Glavnog grada, Sekretarijata za lokalnu samoupravu, zaštitnika ljudskih prava i tehnička prostorija. Na prvom spratu su Skupštinska sala sa dvije tehničke prostorije, pres sala, kao i sala za sastanke. Takođe, tu je i kabinet predsjednika Skupštine sa predkabinetom, kabinet sekretara Skupštine sa predkabinetom, četiri kancelarije za potrebe Službe skupštine, bife sa magacinom. Na drugom spratu ima 14 prostorija. Od tog broja pet je kancelarija za odborničke klubove, dvije sale za sastanke, tri kancelarije za Službu za javne nabavke, dvije kancelarija za PG biro, jedna tehnička prostorija i multimedijalna sala. Na trećem spratu su kabinet direktora CIS-a sa predkabinetom i salom za sastanke, te kabinet direktora Službe za zajedničke poslove i kancelarija za pomoćnika direktora, kao i predkabinet. Na ovom spratu nalazi se i kabinet direktora Službe revizije, jedna kancelarija te službe, sedam kancelarija CIS-a i server sala – rekao je Dejan Đukanović, direktor Službe za zajedničke poslove.

Građena devet godina 

Zgradu je punih devet godina, od 2017. do 2016. godine, gradila firma Cijevna komerc. Koštala je osam miliona eura. Tokom gradnje pratilo je niz peripetija, rokovi su probijani u više navrata, a problem sa prokišnjavanjem dijela zgrade pojavio se samo četiri godine nakon otvaranja. "Kaplju milioni" bio je naslov našeg teksta u kome smo opisali i dočarali stanje u šalter sali zgrade. Građanima su društvo pravile desetine kanti koje su skupljale kišnicu, a sa plafona su otpadali komadi gipsanih ploča iz kojih vire instalacije.

Poznata je i situacija da jedno vrijeme novinarima nijesu dozvoljavali boravak u skupštinskoj sali tokom trajanja rasprave, već su morali da prate režirani prenos.

Đukanović je kazao da je Odlukom o organizaciji i načinu rada uprave Glavnog grada propisano da Služba za zajedničke poslove vrši stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Skupštine, gradonačelnika, glavnog administratora, organa uprave i službe.

– Ti poslovi odnose se na tekuće i investiciono održavanje i zaštitu službenih zgrada i prostorija organa, organa uprave i službi Glavnog grada, mjesnih kancelarija i mjesnih zajednica, domova kulture, omladinskih i zadružnih domova i drugih prostora u imovini Glavnog grada. Takođe, staranje o računima za utrošenu električnu energiju, vodu i slično za objekte koje ne koriste drugi organi uprave ili službe, staranje o ugradnji posebnih brojila u objektima koje koristi više korisnika i preduzimanje mjera za uredno izmirivanje obaveza po osnovu utroška električne energije, vode... Za objekat gradskog parlamenta sve obaveze se izmiruju redovno i ne postoji nikakvo dugovanje – kazao je Đukanović.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu

Коментари (0)

Још нема објављених коментара

Оставите свој коментар

  1. Региструјте се или пријавите на свој налог
31. mart 2025 20:59