Iz Udruženja poručuju da podržavaju stanovnike Rasa u Rogamima u borbi da odbrane kuće, pomoćne objekte i bunare preko kojih je planirana gradnja saobraćajnice.
– Pozivamo, ne posljednji i ne prvi put, državnu vlast da podobro razmisli vrijedi li zatiranje jednog maltene čitavog sela sa 30 kuća, svom njihovom održivom ekonomijom - sa farmama i vinarijama, koju ima posljednjih 500 godina. Prethodna vlast je na silu prikopčala Podgoricu upravo tu, umjesto da ta priključnica za sjeverni izlaz iz grada bude na prostoru Gornjih Mrka, iz kojih je trebalo da se sam autoput nastavi zapadnim obodom Vežešnika, preko Straganice - na kojoj ne postoji niti jedna kuća, niti ijedno održivo imanje, a koje je idealan prostor za petlju, i dalje preko brda Bilo izviše Zete – navode iz Udruženja.
Poručuju da je Strganica ozbiljna alternativa Vladinom predlogu.
– Projekat je u javnosti poznat pod nazivom "Mugošin predlog" i za njega je tadašnja lokalna vlast u Glavnom gradu i obezbijedila potporu s fizibiliti studijom koju je izradila inostrana kuća, a koja je po SWOT tablici dala prednost ovom modelu sa akcentom da je on 45 miliona eura jeftiniji od predloga koji je usvojio Ivan Brajović, tadašni predsjednik Skupštine Crne Gore. Petlja na Smokovcu (Rasu u Rogamima) nije bila zaboravljena, kako vlada fama u crnogorskoj javnosti - nego izistinski, nikad i nije bila planirana, bez da samo tuda prođe sjeverna priključnica ka autoputy (cpajanje y Gornjim Mrkama), zajedno s premoštavanjem Morače na istom mjestu ka Zlatici i samoj Podgorici – poručuju iz Udruženja za razvoj Pipera.
