
Obustavljena je izgradnja novog groblja na Ćemovskom polju po rješenju Veselina Mandića, glavnog željezničkog inspektora.
Gradnja ovog objekta počela je mimo Prostorno urbanističkog plana i DUP-a Servisno-skladišna zona sa ranžirnom stanicom. U aprilu ove godine nacrt izmjena PUP-a sa ucrtanim grobljem poslat je Ministarstvu ekologije međutim, tu se stalo sa procedurom. Dakle, nema ga u planskim dokumentima.
Kako saznajemo, Glavnom gradu i Pogrebnim uslugama naloženo je da radove obustave jer je Zakonom o željeznici propisano da se u infrastrukturnom pojasu, osim u zoni pružnog pojasa, mogu graditi objekti koji nijesu u funkciji željezničkog saobraćaja, uz saglasnost organa uprave, koja se izdaje na osnovu mišljenja upravljača infrastrukture i ukoliko je izgradnja tih objekata predviđena prostorno planskom dokumentacijom. Ovim zakonom je predviđeno da je u pružnom pojasu zabranjena bilo kakva gradnja, ali ukoliko se planirana izgradnja u infrastrukturnom pojasu (25 metara od ose najbližeg kolosjeka) postoji obaveza dobijanja saglasnosti od organa uprave za željeznice, odnosno Uprave za željeznice, koja se izdaje na osnovu izdatog mišljenja upravljača, odnosno Željezničke infrastrukture.
Zabranu gradnje tražila je Željeznička infrastruktura navodeći da se novo groblje gradi tačno po sredini ranžirne stanice koja je planirana DUP-om Servisno-skladišna zona sa ranžirnom stanicom, čime je onemogućeno širenje kapaciteta stanice Podgorice.
Dozvole za gradnju groblja date su na inače, na osnovu odluke o postavljanju, građenju i uklanjanju lokalnih objekata od opšteg interesa na teritoriji grada umjesto na poziv na PUP i DUP.
Na gradilištu na Ćemovskom polju juče se nije radilo, a radnici firme Global projekt, firme koja je zadužena za prvu fazu radova, čistili su gradilište. Na rješenje željezničkog inspektora žalile su se Pogrebne usluge na čijem je čelu Srđan Miljanić.
– Budući da je rješenje Direkcije za inspekcijski nadzor u željezničkom saobraćaju o privremenom zaustavljenju izgradnje novog gradskog groblja, u čijem obrazloženju se navodi da je nedovoljna udaljenost od pružnog kolosjeka, zasnovano na pretpostavkama, uložena je žalba. Nadležni inspektor nije mogao donijeti rješenje o obustavi gradnje na osnovu dokumentacije koja mu je dostavljena od strane ŽICG AD Podgorica, već je prije toga bio u obavezi da podatke na osnovu kojih je donio rješenje provjeri na licu mjesta, sa vještakom geodetske struke, što nije učinjeno. Iz toga proizilazi da činjenice i dokazi, na osnovu kojih je donijeto predmetno rješenje, nijesu utvrđene na zakonom predviđen način. Takođe, krajnje je problematična i činjenica da je ŽICG AD Podgorica podnijela zahtjev 18. januara, a da je glavni inspektor rješenje donio 25. oktobra, pa je svojim nečinjenjem i nepostupanjem u zakonski razumnom roku, učinio povredu postupka – navode iz Pogrebnih usluga.
Iz preduzeća napominju da u toku cjelokupnog postupka preduzeće nije kontakirao inspektor.
– Za novo gradsko groblje izvedeni su radovi u iznosu od 728.013 eura. Završena je izgradnja grobnica, a u toku su završni radovi za izgradnju kapela. Za nesmetano obavljanje djelatnosti neophodna je izgradnja prilazne ulice, kao i ulice unutar groblja. Očekivani završetak je oko 15 dana nakon nastavka radova. Grobnice nijesu davane u zakup unaprijed, već se čeka nastavak radova za nesmetano obavljanje djelatnosti – navodi iz Pogrebnih usluga.