
Željeznička infrastruktura Crne Gore dostavila je Ministarstvu ekologije, prostornog planiranja i urbanizma primjedbu za lokaciju novog groblja na Ćemovskom polju izgrađenog na parceli gdje je planom ranije ucrtana stanica za teretne vagone. Oni traže da se pronađe zajedničko rješenje u cilju uklanjanja barijera razvoja željezničkog saobraćaja. Primjedba je dostavljena na nacrt izmjena i dopuna Prostorno urbanističkog plana Podgorice.
Gradnja groblja počela je mimo važećeg Prostorno urbanističkog plana Podgorice i DUP-a Servisno - skladišna zona sa ranžirnom stanicom. Izmjenama plana briše se ranžirna stanica a ucrtava groblje.
–U izmjenama i dopunama Prostorno urbanističkog plana Glavnog tema ovog dopisa je tretirana kao "lokacija 12". Kao što je navedeno u DUP-u Servisno-skladišna zona sa ranžirnom stanicom "prostor plana predstavlja vrlo značajan, ne samo gradski već i republički servisni i saobraćajni punkt. Neophodno je izradom planske dokumentacije za ovaj prostor razraditi funkcionalne veze skladišnog dijela i ranžirne stanice, kao i elemente infrastrukture koji treba da prate ove funkcije". Stoga nam uopšte nije jasna odluka o gradnji groblja na Ćemovskom polju kojeg nema ni u PUP-u, ni u DUP-u, ali je Skupština Glavnog grada izglasala lokaciju na osnovu predloga gradonačelnika koji se pravno oslonio na odluku o postavljanju, građenju i uklanjanju lokalnih objekata od opšteg interesa na teritoriji Glavnog grada. Takođe, bitan podatak je da urbanisti nisu vidjeli groblje na Ćemovskom polju, između ostalog, jer je polje zona vodoizvorišta – piše u dokumentu koji potpisuje Marina Bošković, izvršni direktor ŽICG, a koji je upućen ministarstvu.
Bošković u dokumentu navodi da se postavlja pitanje hijerarhije planske dokumentacije.
–Postoji lokalni plan koji je višeg reda u odnosu na PUP Podgorica. Važno je i napomenuti da je u PUP-u Podgorica data ilustracija "Ćemovsko polje-zona zaštite" gdje je navedeno da je neposredna zona zaštite - zona 1 vlasništvo Vodovoda, a zone 2 i 3 u vlasništvu Glavnog grada ili privatnom. U pravilniku o određivanju i održavanju zona i pojaseva sanitarne zaštite izvorišta i ograničenjima u tim zonama, pojašnjava se način određivanja zona zaštita, izvorišta i mjera zaštite. Tako je u zoni 2 zaštite zabranjena izgradnja objekata, a naročito izgradnja groblja, odnosno proširenje postojećeg. Ulažemo žalbu i molimo vas da je razmotrite i pronađemo zajedničko rješenje u cilju uklanjanja barijera razvoja željezničkkog saobraćaja u Crnoj Gori – piše u dokumentu.