
Nova sezona u šampionatu Formule 1, 73. po redu, uz niz novih pravila, počinje u nedjelju trkom za Veliku nagradu Bahreina. Program će na stazi Sahir početi prvim slobodnim treningom danas od 13 časova, tri sata kasnije na rasporedu je drugi trening, dok se treći održava sjutra od 13 časova.
Kvalifikacije pred trku počinjuod 16 časova, a prva ovosezonska trka vozi se u nedjelju u isto vrijeme. Titulu svjetskog prvaka brani vozač Red Bula Holanđanin Maks Ferstapen, koji je prošle sezone do ukupne pobede stigao u poslednjem krugu poslednje trke u Abu Dabiju, nakon kontroverzne završnice, u kojoj je pretekao vozača Mercedesa Luisa Hamiltona i onemogućio ga da osvoji rekordnu osmu titulu. Odluke u poslednjoj trci prošle sezone uticale su na otkaz direktoru trka u šampionatu Majklu Masiju, a dovele su i do promjena pravila prilikom izlaska na stazu sigurnosnog vozila.
Na toj trci Masi je dozvolio samo petorici vozača između Hamiltona i Ferstapena da uđu u isti krug sa vodećim prije ponovnog starta, a od ove sezone pravilo glasi da će u isti krug ući ili svi ili nijedan vozač, u skladu sa odlukom direkcije trke. Pravila su promijenjena i po pitanju bodovnog sistema. Prošle godine vozačima je u Belgiji dodijeljena polovina bodova, iako su odvezli samo dva kruga u kišnim uslovima iza sigurnosnog vozila.
Od ove sezone trkači će morati da odvezu najmanje dva kruga pod zelenom zastavom. U slučaju da se održi manje od 25 odsto trke samo petorica najboljih dobiće bodove (6-4-3-2-1). Ako se odveze između 25 i 50 odsto trke bodovi se dodjeljuju devetorici vozača (13-10-8-6-5-4-3-2-1), dok će između 50 i 75 odsto završene trke donijeti bodove desetorici vozača (19-14-12-9-8-6-5-3-2-1).
Ovu sezonu obelježiće i tehničke promjene na bolidima poput korišćenja guma prečnika 18 inča (46 centimetra), umjesto dosadašnjih 13-inčnih guma. Takva promjena dovešće do povećanja težine bolida za oko 50 kilograma. Promjene će se desiti i u pogledu aerodinamike i šasije bolida, a procjenjuje se da će novi bolidi biti sporiji za oko 3,5 sekundi u odnosu na prošlogodišnje.
Sprint trke koje su uvedene prošle sezone ostaće u kalendaru i voziće se za Veliku nagradu Emilije Romanje (24. april), Veliku nagradu Austrije (10. jul) i za Velliku nagradu Brazila (13. novembar). Bodove će sada osvajati osam najboljih vozača u sprint trci, umjesto dosadašnje trojice vozača, a sprint će i ove sezone odlučivati o startnim pozicijama pred glavnu trku.
Najbrži krug u glavnoj trci donosiće i dalje dodatni bod, ukoliko vozač bude među 10 najboljih. Najveća promjena među vozačima je prelazak Džordza Rasela iz Vilijamsa u Mercedes, gdje će naslijediti Valterija Botasa, koji će od sada voziti u Alfa Romeu. Za švajcarski tim će ove sezone voziti i prvi kineski vozač u istoriji šampionata Guanju Džou, dok će za Vilijams nastupati Tajlanđanin Aleksander Albon.
Pred sam početak sezone zbog vojne intervencije Rusije u Ukrajini otkaz u ekipi Hasa dobio je ruski vozač Nikita Mazepin, a njega će zamijeniti Danac Kevin Magnusen. Titulu u konkurenciji konstruktora brani osmostruki šampion Mercedes.
Ukupno će biti održane 22 trke, pošto je otkazana trka za Veliku nagradu Rusije u Sočiju, a prvi put voziće se trka za Veliku nagradu Majamija (8. maj). Sezona bi trebalo da se završi trkom za Veliku nagradu Abu Dabija, 20. novembra.
Коментари (0)
Оставите свој коментар