Fred Vaser / -FOTO: FERARI
19/12/2025 u 11:54 h
D.M.D.M.
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Vaser: Razmatramo sve opcije za Hamiltona

U Ferariju žele da se Britanac bori za tron naredne sezone

Novi bolid Ferarija biće predstavljen 23. januara, neposredno prije testiranja u Barseloni. Šef Ferarija Fred Vaser je napomenuo kako će razmotriti sve opcije za Luisa Hamiltona, uključujući i promjenu trkaćeg inžinjera.

Najteži posao ove zime imali su slikari: pronaći snimke koje bi ispričale priču o sezoni za zaborav. Ogromni ekrani u velikoj sali sa pogledom na Fiorano stazu, mjestu održavanja tradicionalnog okupljanja, prikazuju mozaik kadrova – navijače, mehaničare u akciji (jedine koji su ostvarili rekord: najbolji prosjek promjena guma), nekoliko preticanja i sedam postolja Šarla Leklera.

Pobjeda Hamiltona u sprint trci za VN Kine vrti se u krug.

Jedini trijumf Britanca u crvenom, izbrisan dvostrukom diskvalifikacijom 24 sata kasnije, na drugoj trci 2025. godine.

„Nakon te epizode već smo imali leđa uz zid. Tu diskvalifikaciju platili smo s trećinom prvenstva. Šta smo naučili? Da mali detalji mogu napraviti veliku razliku. Međutim, to nisu bili mali detalji", rekao je Vaser.

Novi bolid bit će predstavljen krajem januara 2026. godine i odmah će imati zagrijavanje na domaćoj stazi.

Bez velikih najava, za razliku od prije dvanaest mjeseci, samo krajnje oprezne izjave.

„Onaj ko pobijedi u prvoj utrci u Melburnu neće nužno biti prvak. Uz ovako duboke promjene, linija učenja biće veoma strma, bolidi će se stalno mijenjati, a sve će zavisiti od sposobnosti da se nadogradnje pravilno implementiraju. Biće to putovanje u nepoznato. Tim je uzbuđen zbog izazova. Na testovima u Barseloni shvatićemo kako je svaka ekipa protumačila pravila, a to je tek početak", objašnjava tehnički direktor Loik Sera.

Na kraju, Vaser priznaje barem dvije odgovornosti za sezonu 2025.

Prva je odluka da se aerodinamički razvoj zaustavi veoma rano kako bi se fokus prebacio na nova pravila. 

„Bila je to teška odluka da se stane nakon pet ili šest trka i još uvijek mislim da je bila ispravna. Ali potcijenio sam uticaj koji je imala na svakog člana tima, uključujući i vozače. I na mene takođe."

Drugo priznanje krivice tiče se Hamiltona, koji dolazi nakon najlošije sezone u svojoj karijeri u Formuli 1.

„Potcijenio sam razmjere promjene. Dvadeset godina bio je vezan za Mercedesov svijet. Za njega je sve bilo drugačije - kultura, metode, softver, komponente, ljudi. A ako nisi na vrhu u svakom segmentu, gubiš desetinke. Razlika između petog i petnaestog mjesta ove godine bila je minimalna."

Situacija je pomalo paradoksalna.

Hamilton, koji je konstantno bio iza Leklera, doveden je da pomogne Ferariju da pobjeđuje, a sada je Ferari taj koji mora pomoći njemu da se vrati pobjedničkim navikama.

Zadatak koji nikako nije zagarantovan za vozača koji se približava 41. godini.

„Moramo poboljšati našu saradnju; on mora pokušati da izvuče više iz bolida koji ima. Svaki detalj je bitan. Riječ je i o boljem međusobnom razumijevanju. S druge strane garaže (Lekler) znamo se bolje, ali moramo bolje razumjeti šta Luisu treba, šta želi. I ja moram razumjeti šta on želi", naglasio je Vaser.

Sve opcije su na stolu u procesu oporavka sedmerostrukog svjetskog prvaka, uključujući i promjenu osoblja.

Hoće li Rikardo Adami ostati njegov trkaći inženjer?  Vaser odgovara kratko. 

„Razmatramo sve opcije. To važi i za bolid i za vozače. Jedina sigurnost je jasna, Ferari ima obavezu da pobjeđuje".

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
24. decembar 2025 12:24