
Prema podacima Turističke organizacije, u gradu boravi 10.071 gost. Njih 4. 250 odabralo je hotelski smještaj dok se za boravak u domaćinstvima odlučilo 5.798 gostiju. Manji broj stranih turista, njih 23, odlučilo se za auto-kampove. Hotelijeri i izdavaoci privatnog smještaja zadovoljni su tokom turističke sezone, a kako ističu, sudeći po dosadašnjim najavama, ova godina bi trebalo da bude jedna od uspješnijih. Prema riječima Jovana Mićunovića, menadžera hotela "Lajthaus", početak sezone je kao i rekordne 2019.godine.
-Cijene smo podigli za 10 do 15 odsto, zavisno od aranžmana i partnera s kojim radimo, ali cijene u nabavci, od energenata do hrane i pića, skočile su znatno više od toga, tako da će sam efekat sezone biti pod znakom pitanja. Pitanje je i kako će se te cijene kretati tokom sezone i da li je to njihovo povećanje realno - kazao je Mićunović.
Ozbiljniju analizu najavljuje nakon sezone. Najave su, kako navodi, dobre do polovine septembra, ali će ipak konačni bilans umnogome zavisiti upravo od tog podsezonskog perioda.
Iz hotela "Lazure" kažu da je uočljiv značajan broj turista iz Velike Britanije, Njemačke i Francuske koji već bukiraju smještaj u luksuznijim hotelima, zbog čega očekuju dobru sezonu.
- S obzirom na krizu na dva za nas veoma značajna tržišta, malo smo bili pesimistični, ali posljednjih mjesec i po buking se pokrenuo, otvorila su se neka nova tržišta, ponajviše iz Evrope, čak mnogo Amerikanaca bukira, zahvaljujući blizini dubrovačkog aerodroma, istakla je Ivana Macuka, menadžerka. Nisu toliko zabrinuti za broj gostiju koliko će im problem predstavljati nedostatak radne snage.
Izdavaoci privatnog smještaja odlučili su da cijene ne mijenjaju, pa su one ostale na nivou iz 2019.godine. Branka Džoganović, predsjednica Udruženja izdavalaca privatnog smještaja u Crnoj Gori, potvrdila je da u komunikaciji s članovima udruženja nije bilo najave povećanja cijena.
- Cijene će ostati otprilike po cjenovnicima koje smo mi dostavili turističkim organizacijama i agencijama s kojima smo na početku godine započeli saradnju. U relativno kratkom vremenu sam nedavno bila do Hrvatske, Srbije, Albanije i Bosne i Hercegovine i tamo su cijene iste kao i kod nas. Čini mi se da su u marketima čak i veće, a u restoranima su definitivno veće cijene, tako da ja nisam saglasna s pričom da smo skuplji od regiona, kazala je Džoganović.
Ona je istakla da se više mora raditi na organizovanoj prodaji kapiceta privatnog smještaja, jer je to jedini način da se postigne da sezona počinje ranije i da traje duže.
Коментари (0)
Оставите свој коментар