Blažo Rađenović / - URA
21/08/2025 u 12:50 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Rađenović: Nećemo "avanturizam" u Crnoj Gori, nego turizam 365 dana

Turizam je strateška privredna grana Crne Gore i vrijeme je da mu pristupimo ozbiljno i odgovorno. Prema važećim državnim dokumentima, čak 95% turističkog prometa ostvaruje se na primorju, dok se 75% ukupnog prometa bilježi u ljetnjim mjesecima, saopštio je Blažo Rađenović, potpredsjednik Građanskog pokreta URA.

Ukazao je da takav model razvoja nije održiv, već je neophodno da Crnu Goru gradimo kao destinaciju koja živi turizam svih 365 dana u godini.

On je naglasio da potencijali sjevera zemlje moraju biti iskorišteni kao dodatni impuls turističkom razvoju, ali i da je za dalji napredak potrebna potpuna promjena pristupa.

- Dalji razvoj turizma iziskuje izmjene legislative, izgradnju infrastrukture, strateški marketing prilagođen savremenim tehnologijama i inovativnim rješenjima. Naš cilj je da ozbiljnim i strateškim pristupom, u početku, povećamo prihode od turizma za 50%, a kroz nekoliko godina i za 100% - poručio je Rađenović.

On je predstavio niz mjera koje URA predlaže za ostvarivanje tog cilja:

• Uvođenje turističkih ambasadora (MNE 365) – kartica koja donosi 5–10% popusta u ugostiteljskim objektima, hotelima i na mjestima od turističkog značaja. Cilj je stvaranje baze turista koji se trajno vezuju za Crnu Goru;

• Sistem e-viza za bržu i lakšu proceduru ulaska turista iz zemalja sa viznim režimom, naročito sa dalekih destinacija;

• Kreiranje strategije destinacijskog menadžmenta kojom bi Crna Gora bila jasno pozicionirana kao turistička destinacija u narednih 10 godina;

• Savremeni marketing sa upotrebom novih tehnologija i inovacija;

• Institut stalnog sezonca – olakšavanje procedura za angažovanje radne snage iz trećih zemalja i tretiranje radne snage iz regiona kao domaće;

• Finansijski podsticaji za objekte koji rade tokom cijele godine (poreske olakšice i subvencije);

Kordić: Pune plaže su najbolji pokazatelj mjerljivih rezultata

• Smanjenje PDV-a na turizam sa 15% na 7%, uz posebne poreske olakšice za sve objekte na sjeveru;

• Posebna državna kampanja pod nazivom „Dobro došli u državu ikone – Filarmose!" radi jačanja međunarodne prepoznatljivosti Crne Gore;

• Bez čekanja na granicama – otvaranje granica sa susjednim državama i uvođenje digitalno-tehničke kontrole;

• Produženje boravka za goste sa zapada sa 90 na 180 dana, kako bi boravili i van ljetnje sezone;

• Zeleni sertifikat za hotele i restorane, koji bi nudili ekološke opcije i koristili lokalne proizvode, uz kontinuiranu podršku razvoju eko-sela i ruralnog turizma.

- Crna Gora ima ogroman potencijal da postane destinacija koja se pamti, a ne samo prolazna ljetnja stanica. Umjesto improvizacije i avanturizma, potrebna nam je jasna vizija i strategija kojom ćemo turizam razvijati 365 dana u godini, na korist građana, privrede i države - zaključio je Rađenović.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
05. decembar 2025 22:19