Ukazao je da takav model razvoja nije održiv, već je neophodno da Crnu Goru gradimo kao destinaciju koja živi turizam svih 365 dana u godini.
On je naglasio da potencijali sjevera zemlje moraju biti iskorišteni kao dodatni impuls turističkom razvoju, ali i da je za dalji napredak potrebna potpuna promjena pristupa.
- Dalji razvoj turizma iziskuje izmjene legislative, izgradnju infrastrukture, strateški marketing prilagođen savremenim tehnologijama i inovativnim rješenjima. Naš cilj je da ozbiljnim i strateškim pristupom, u početku, povećamo prihode od turizma za 50%, a kroz nekoliko godina i za 100% - poručio je Rađenović.
On je predstavio niz mjera koje URA predlaže za ostvarivanje tog cilja:
• Uvođenje turističkih ambasadora (MNE 365) – kartica koja donosi 5–10% popusta u ugostiteljskim objektima, hotelima i na mjestima od turističkog značaja. Cilj je stvaranje baze turista koji se trajno vezuju za Crnu Goru;
• Sistem e-viza za bržu i lakšu proceduru ulaska turista iz zemalja sa viznim režimom, naročito sa dalekih destinacija;
• Kreiranje strategije destinacijskog menadžmenta kojom bi Crna Gora bila jasno pozicionirana kao turistička destinacija u narednih 10 godina;
• Savremeni marketing sa upotrebom novih tehnologija i inovacija;
• Institut stalnog sezonca – olakšavanje procedura za angažovanje radne snage iz trećih zemalja i tretiranje radne snage iz regiona kao domaće;
• Finansijski podsticaji za objekte koji rade tokom cijele godine (poreske olakšice i subvencije);
• Smanjenje PDV-a na turizam sa 15% na 7%, uz posebne poreske olakšice za sve objekte na sjeveru;
• Posebna državna kampanja pod nazivom „Dobro došli u državu ikone – Filarmose!" radi jačanja međunarodne prepoznatljivosti Crne Gore;
• Bez čekanja na granicama – otvaranje granica sa susjednim državama i uvođenje digitalno-tehničke kontrole;
• Produženje boravka za goste sa zapada sa 90 na 180 dana, kako bi boravili i van ljetnje sezone;
• Zeleni sertifikat za hotele i restorane, koji bi nudili ekološke opcije i koristili lokalne proizvode, uz kontinuiranu podršku razvoju eko-sela i ruralnog turizma.
- Crna Gora ima ogroman potencijal da postane destinacija koja se pamti, a ne samo prolazna ljetnja stanica. Umjesto improvizacije i avanturizma, potrebna nam je jasna vizija i strategija kojom ćemo turizam razvijati 365 dana u godini, na korist građana, privrede i države - zaključio je Rađenović.
