Turistički poslenici u Budvi, Baru i Ulcinju, nijesu zadovoljni dosadašnjim tokom sezone. Ugostitelji i hotelijeri tvrde da je manje gostiju nego prethodne godine. Uzrok vide u ratu u Ukrajini, slaboj promociji Crne Gore kao turističke destinacije, ali i u visokim cijenama.
Umjesto da se na našim plažama traži mjesto više, kupačima je komotno. Većih gužvi nema ni u saobraćaju, a prazno je i u mnogim lokalima.
Turistički poslenici nijesu zadovoljni. Ističu da je broj turista manji od očekivanog i da se sezona svela na dvadesetak dana. Kao jedan od razloga ističu visoke cijene.
"Ležaljaka na plaži je 25 eura. Koji će to srednje staležni turista da odvoji da plati 25 eura? Nije to da su sad cijene digli zakupci plaža, vlansici plaža. Problem je što je veliki namet na te ljude", ocijenio je turistički poslenik Nebojša Perović.
A oni koji su se i pored takvih cijena odlučili za Crnu Goru, različito komentarišu poskupljenja:
Sve je po 50 odsto skuplje što je i razumljivo, sve je svugdje skuplje.
Ležaljke ima dosta gdje su isto skupe, negdje je jeftino negdje je skuplje.
Apartman koji smo prolše godine plaćali je nekih 30-40 odsto skuplji nego u odnosu na prošlu godinu.
Otkud znam, ova kriza, to je možda malo uticalo. Korona je sve poremetila i sad ljudi gledaju da nadoknade.
Ja mislim da je u odnosu na prethodnu godinu za jedno 30 odsto sve poskupilo.
I baš za 30 odsto, imamo manje turista nego prošle godine, kaže jedan od naših sagovornika iz Budve. Od 18 apartmana, izdao je svega pet.
"S obzirom koji je datum danas situacija je vrlo loša jer apartmani su mi napola prazni. Restoran radi, ali nije to taj kapacitet koji bi mogao da radi sa današnjim datumom. Tako da defitnino, sezona je podbacila i to dobro", dodao je Perović.
U Baru i Ulcinju ništa bolja situacija. Turistički poslenici iz tih opština, kako problem ističu situaciju u Ukrajini i slabu promociju Crne Gore kao turističke destinacije.
"Nemamo goste iz Rusije i Ukrajine, a oni su bili isto gosti koji su dosta posjećivali Ulcinj. Ja se nadam da će ovih 3-4 dana pojačati i da ćemo negdje do 22. 23. avgusta imati jaču sezonu", kazao je hotelijer Hasan Karamanaga.
"Mislim da nijesmo dovoljno uradili na promociji, nije dovoljno samo ići na na štandove i promovisati i podijeliti te flajere, već moramo spotove da snimimo i uključimo sve da učestvuju u tome", rekao je Momčilo Šćekić iz Udruženja hotelijera, ugostitelja i privatnog smještaja u Čanju.
A treba misliti i o domaćim i stranim turistima, koji su pored svega, za odmor već izabrali Crnu Goru.
(RTCG)