Ovu informaciju dobili smo iz redova jedne od sindikalnih organizacija direktno povezanih sa Crnogorskom plovidbom, iako iz tog državnog preduzeća juče niko nije bio spreman da potvrdi ostavku. Takođe, potvrdu smo tražili od Crnogorske plovidbe i putem elektronske pošte, ali odgovor nismo dobili.
Potvrdu o ostavci Tadića zatražili smo i od Ministarstva pomorstva, ali tokom jučerašnjeg dana objašnjenje nam nije stiglo.
Želeći da saznamo pravo stanje u Crnogorskoj plovidbi, pozvali smo i do prije šest mjeseci v.d. direktora te državne kompanije Slobodana Draškovića, ali nam je on saopštio da ne bi ništa govorio na tu temu i uputio nas na sadašnje rukovodstvo tog preduzeća.
Ostavka Tadića je direktna posljedica veoma lošeg stanja u državnoj brodskoj kompaniji, koje je kulminiralo nedavnom objavom prodaje kompletne flote Crnogorske plovidbe, brodova "Kotor" i "Dvadeset prvi maj".
Vjerovatno, direktni povod za ostavku je novo zadržavanje broda "Kotor" u dva mjeseca, sada u luci Tajn u Velikoj Britaniji.
To samo ukazuje da je brod u lošem stanju i da će izgubiti klasu, a da se istovremeno dugovi i već milionska šteta povećavaju, kako nam je saopšteno iz Sindikata pomoraca i dokera Crne Gore.
Iako je brod isplovio 17. juna iz američke luke u gradu Savana u Džordžiji i uputio se preko Atlantika do Engleske, nakon što su navodno otklonjeni svi kvarovi, sad je jasno da je "Kotor" daleko od ispravnog stanja.
Zadržavanje u engleskoj luci, kako nam je rečeno, tako demantuje bord direktora Crnogorske plovidbe, koji je tvrdio da je brod u plovnom stanju i da nisu tačne tvrdnje resora pomorstva o lažnim saopštenjima o stanju brodova, koje su na konferenciji za štampu krajem juna pominjali ministar pomorstva Filip Radulović i direktor Barske plovidbe Boris Mihailović (kad je objavljeno da će barsko preduzeće preuzeti brodove Crnogorske plovidbe).
Predsjednik Sindikata pomoraca i dokera Crne Gore Agim Mila za "Dan" je saopštio da su na brodu nađene brojne nepravilnosti.
– Iako je uprava Crnogorske plovidbe navela da kvarovi nisu veliki, to što je brod zadržan potvrđuje da su pronađene nepravilnosti značajne, kaže on.
Mila ističe da pomorci smatraju da je jedino rješenje da Vlada donese odluku da dokapitalizuje Crnogorsku plovidbu i tako je spasi.
– Ako žele, imaju način kao što je to slučaj sa Montekargom, Institutom `Simo Milošević`, a kad ne žele, pronalaze razloge. Što se nas tiče isključivi krivac za stanje u Crnogorskoj plovidbi su Vlada i resorno ministarstvo. Nisu loši menadžmenti pali s neba, njih je neko postavljao svih ovih godina. Njih su postavljale vlade, niko drugi. Oni treba da snose posljedice za odluke koje su donosili – rekao je Mila.
Prvi čovjek Sindikata pomoraca i dokera je kazao da, prema informacijama sa kojima raspolaže, među članovima posade nema povrijeđenih i da su za sada svi dobro.
Na naše pitanje da li se okvirno zna kada bi brod trebalo da bude pušten, Mila je odgovorio da to zavisi od broja i težine pronađenih nepravilnosti, kao i detaljnog pregleda broda. Kako je dodao, te informacije treba da saopšti Crnogorska plovidba.
Inače, ovaj sindikat je na vijest da je "Kotor" blokiran u Engleskoj najoštrije osudio nastavak katastrofalnog upravljanja pomorskim resursima države. Sindikat ocjenjuje da problemi dostižu nivo sistemske krize koja prijeti potpunim kolapsom sektora pomorstva.
