FOTO: ž.b. / - FOTO: ž.B.
12/10/2022 u 17:42 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

EK poništila grant od 41,2 miliona za Jadransko-jonsku cestu

Navodi se da su radovi bili otežani crnogorskim zakonodavstvom u vezi sa zahtjevima za idejni projekat kompleksne infrastrukture, koji dovodi do prevelikih troškova projektovanja i uzrokuje kašnjenja

Evropska komisija (EK) poništila je investicioni grant od 41,2 miliona eura, jer su se radovi na idejnom projektu na dionici budvanske obilaznice Jadransko-jonske brze ceste odvijali veoma sporo, piše u Izvještaju EK o Crnoj Gori.

Navodi se da su radovi bili otežani crnogorskim zakonodavstvom u vezi sa zahtjevima za idejni projekat kompleksne infrastrukture, koji dovodi do prevelikih troškova projektovanja i uzrokuje kašnjenja.

Najavili su mogućnost ponovne prijave ukoliko se dostigne zrelost projekta.

Podsjetimo, obilaznica oko Budve, koja je trebala da se gradi u okviru projekta izgradnje Jadransko-jonskog koridora, koja bi Crnu Goru povezali sa Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i Albanijom, trebala je da počne da se radi tokom 2021, saopštilo je tada Ministarstva saobraćaja.

Pored te dionice, u dijelu Izvještaja, koji se odnosi na razvoj infrastrukture, istakli su da je kasnilo nekoliko prioritetnih putnih projekata.

“Nastavljeni su radovi na prioritetnoj dionici autoputa Bar-Boljare (Smokovac – Mateševo). Dionica je konačno puštena u saobraćaj u julu 2022. godine, sa tri godine zakašnjenja”, navode iz EK.

Iz Evropske komisije smatraju da stopa putarine za putnička vozila na završenoj dionici auto-puta treba da bude pet centi po kilometru, a ne osam centi, što je, kako navode, 60 odsto iznad stope preporučene studijom izvodljivosti koju je finansirala EU i analizom troškova i koristi za cijeli auto-put Bar-Boljare.

“Studija, koja uključuje preporuke o građevinski standardi, stope putarine i način finansiranja preostalih dionica, trebalo bi da bude usvojena 2022.”, navode u Izvještaju.

Saopštili su i da su na željezničkoj mreži, nastavljeni radovi na različitim željezničkim projektima uz finansiranje EU, uključujući nadogradnju pruge Bar-Vrbnica i studiju izvodljivosti na pruzi Podgorica-Tuzi-granična linija sa Albanijom.

Popa: Izvještaj pohvaljuje i prepoznaje puni stepen usklađenosti Crne Gore sa politikom EU

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
01. novembar 2024 22:13