Evropska komisija (EK) poništila je investicioni grant od 41,2 miliona eura, jer su se radovi na idejnom projektu na dionici budvanske obilaznice Jadransko-jonske brze ceste odvijali veoma sporo, piše u Izvještaju EK o Crnoj Gori.
Navodi se da su radovi bili otežani crnogorskim zakonodavstvom u vezi sa zahtjevima za idejni projekat kompleksne infrastrukture, koji dovodi do prevelikih troškova projektovanja i uzrokuje kašnjenja.
Najavili su mogućnost ponovne prijave ukoliko se dostigne zrelost projekta.
Podsjetimo, obilaznica oko Budve, koja je trebala da se gradi u okviru projekta izgradnje Jadransko-jonskog koridora, koja bi Crnu Goru povezali sa Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i Albanijom, trebala je da počne da se radi tokom 2021, saopštilo je tada Ministarstva saobraćaja.
Pored te dionice, u dijelu Izvještaja, koji se odnosi na razvoj infrastrukture, istakli su da je kasnilo nekoliko prioritetnih putnih projekata.
“Nastavljeni su radovi na prioritetnoj dionici autoputa Bar-Boljare (Smokovac – Mateševo). Dionica je konačno puštena u saobraćaj u julu 2022. godine, sa tri godine zakašnjenja”, navode iz EK.
Iz Evropske komisije smatraju da stopa putarine za putnička vozila na završenoj dionici auto-puta treba da bude pet centi po kilometru, a ne osam centi, što je, kako navode, 60 odsto iznad stope preporučene studijom izvodljivosti koju je finansirala EU i analizom troškova i koristi za cijeli auto-put Bar-Boljare.
“Studija, koja uključuje preporuke o građevinski standardi, stope putarine i način finansiranja preostalih dionica, trebalo bi da bude usvojena 2022.”, navode u Izvještaju.
Saopštili su i da su na željezničkoj mreži, nastavljeni radovi na različitim željezničkim projektima uz finansiranje EU, uključujući nadogradnju pruge Bar-Vrbnica i studiju izvodljivosti na pruzi Podgorica-Tuzi-granična linija sa Albanijom.