U vozu koji je u petak ušao u podgoričku Željezničku stanicu, nekoliko minuta nakon početka obustave željezničkog saobraćaja koju su organizovala 84 radnika Željezničke infrastrukture (ŽICG), bili su zarobljeni 18 vozila i jedan motocikl.
Akcija koju su iz ŽICG najavili u subotu počela je sa sat i 15 minuta zakašnjenja, jer su se čekali vlasnici vozila koji su kombijem, organizovano, dovezeni na stanicu. Samo je manji broj vlasnika došao u svojoj organizaciji.
Operacija, u kojoj su učestvovali radnici Montekarga i Željezničkog prevoza, počela je kada je vlasnik prvog vozila na vratima auto-vagona stigao na podgoričku Željezničku stanicu.
Iskrcavanju vozila prisustvovao je i inspektor željezničke struke iz Ministarstva sobraćaja, koji nije bio raspoložen da daje izjave.
Iskrcavanju vozila nije prisustvovao niko iz menadžmenta Željezničke infrastrukture, niti iz grupe radnika, otpravnika vozova i dispečera, koji su svojim štrajkom uzrokovali do sada neviđenu blokadu željezničkog prevoza u Crnoj Gori.
Iskrcavanje, kako smo se mogli uvjeriti, nije bilo nimalo jednostavno. Akcija je izvedena tako što su vlasnici vozila odvezli svoja auta preko šina do šlep-vozila, nakon čega bi vozilo dočekao "pauk" Glavnog grada, koji je zatim bezbjedno prevozio automobile do asfaltiranog dijela perona na stanici.
Da će zaustavljanje međunarodnog voza i posledično onemogućavanje stranih državljana da raspolažu svojom imovinom biti problem koji prevazilazi i ŽICG i radnike u štrajku bilo je jasno već u petak, nakon apela izvršne direktorke ŽICG Marine Bošković i saopštenja Ministarstva saobraćaja.
Svaki vlasnik vozila sa kojim smo razgovarali potvrdio je da će tražiti materijalnu nadoknadu zato što su onemogućeni da koriste svoju imovinu, kao i zbog eventualne štete pričinjene tokom iskrcavanja na Željezničkoj stanici u Podgorici.
Kako nam je nezvanično potvrđeno, vozna karta ima oblik ugovora kojim se garantuje dolazak na željenu destinaciju, kako putnika, tako i njegove imovine. Sve ostalo je kršenje ugovora koje podliježe sankcijama.
Beograđanin Zvonko, koji je u Bar krenuo iz stanice u Zemunu, rekao nam je da su mu sa vozilom bili blokirani i i garderoba i ljekovi.On je kazao da podržava proteste, ali ne one u kojima su koleteralna šteta putnici, i to državljani druge države.
Novosađanin Borko Kučević nije krio ogorčenje, jer je, kako nam je rekao, prve noći sa suprugom i djetetom spavao na klupi. Tek u subotu se povezao sa prijateljem koji ga je odveo u Ulcinj. Kako kaže, razumije potrebu da se protestuje, tim prije što je to svakodnevna pojava u Srbiji, ali da je nekorektno svaliti sve na nedužne turiste, koji su došli u Crnu Goru da odmore i potroše svoj novac.
Dodaje da je bilo korektno da su radnici propustili voz da stigne do Bara, naročito što su u Bijelom Polju čekali dva i po sata.
– U subotu sam se vratio u Podgoricu da probam da uzmem stvari. Tako sam izgubio još jedan dan od odmora. Smještaj koji sam uplatio u Herceg Novom i drugi dio smještaja u Igalu takođe mi je propao. A ko će to da refundira ne znam. Vjerujte mi, moji troškova su na ta dva putovanja od Ulcinja do Podgorice preko 400 eura – ističe Kučević.
On se već na stanici interesovao za potvrdu o prinudnoj "ležarini" u podgoričkoj stanici, s namjerom da traži nadoknadu štete. Kaže da je sa barske stanice upućen na direkciju ŽPCG i ŽICG.
– Ostavljeni smo ovdje na cjedilu, bez igdje ikoga i bez ičega. Nebrojeno puta sam zvao ambasadu, konzulat, institucije, išao sam u policiju u Ulcinju, išao sam u policiju u Baru, da mi pomognu da uzmem stvari i saznam što se dogodilo. Ja sam porijeklom iz Crne Gore, iz Kuča, ali, nakon ovog iskustva, nikada više, vjerujte mi, neće mi pasti na pamet da dođem u Crnu Goru – poručio je Kučević.
Kako nam je rečeno iz ŽICG, juče nije bilo pomaka niti kontakata između poslovodstva i radnika u štrajku. Ni Andrej Kaluđerović, predstavnik radnika koji su obustavili željeznički saobraćaj, nije bio raspoložen da daje izjave.
