
U okviru kampanje Budi odgovoran prošle sedmice je evidentirana 71 pritužba, na osnovu kojih nije izrečena nijedna novčana kazna.
Građani su se najviše žalili na neizdavanje fiskalnih računa, kršenje radničkih prava i epidemioloških mjera.
Evidentirane su prijave da fiskalne račune ne izdaju kafić 1st Kafeterija u Beranama, fotokopirnica Zejak u Mojkovcu, ordinacija In Vitro, tezge u Gintašu, Jeny's beauty salon, pekare As, Centar, Maroši, Orex i Palma, kao i buregdzinica i lokal kod Kliničkog centra u Podgorici.
Račune ne izdaju ni pekare u zgradi Metalke, u Donjoj Gorici i u ulici Vojislavljevića u Podgorici, Bijeli golub u Baru i Dolar u Mojkovcu, knjigovođa i notar u Podgorici, kao i advokat u Andrijevici.
Građani su se žalili da se fiskalni računi ne izdaju ni u Propaganda baru, Studiju M i prodavnici Krnovo u Nikšiću, Home Plastu u Danilovgradu, agenciji Topplus, piceriji Tabasco, Red i Alo taxiju u Podgorici, kafe baru Sloga u Tivtu, Sur Vesuviu u Baru i pekari Evropa u Ulcinju.
Evidentirane su i prijave da se radnička prava krše u marketima France, lokalima City pub, Krigla, Kolovrat, Minhen i Aja Fishu u Podgorici, Valpek company u Danilovgradu, Sany taksiju iz Budve, kineskom butiku Zoutaicun u Baru, pekari Uniprom u Nikšiću i Martexu na Cetinju. Građani su se žalili i da se epidemijeske mjere krše u restoranu Cvijo u Baru, Hipotekarnoj banci i Tehnomaxu u Bijelom Polju i kafiću Vagon u Herceg Novom.
Evidentirane su i pritužbe na konzumaciju duvanskih proizvoda u kafiću Kerber Duklja u Podgorici, Tate kafeu u Budvi i kafe baru Aksaraj i Tajson u Rožajama, na nelegalan rad nekih instruktora skijanja na Žabljaku, prodaju cigareta bez akcizne markice u marketu Semi u Bijelom Polju, neljubazno osoblje i gužve u Domu zdravlja u Baru, rad na divlje pržionice kafe u Rožajama i primanje mita u Turističkoj organizaciji Bar.
Građani su se žalili i na raskopane ulice, odlaganje otpada, ispuštanje neprečišćene vode u more, prodaju neispravnog prehrambenog proizvoda na pijaci u Gintašu, krađu struje, nelegalno pružanje frizerskih i građevinskih usluga, prodaju preko interneta i izdavanje neispravnih računa.
Kampanju Budi odgovoran su krajem decembra 2013. godine pokrenuli Ministarstvo finansija i Kancelarija Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Crnoj Gori, sa ciljem da doprinese jačanju svijesti javnosti i većem uključivanju građana u borbi protiv sive ekonomije.
Projekat omogućava građanima da jednostavno i brzo ukažu na nepravilnosti, poput neizdavanja fiskalnih računa, rada na crno ili kršenja potrošačkih prava i pomognu nadležnim institucijama da se što uspješnije izbore sa sivom ekonomijom.
Komentari (0)
Ostavite svoj komentar