Ilustracija / - IBRAHIM-BORAN-3IJHGGTSDI8-UNSPLASH
19/07/2025 u 19:34 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
Slušaj vijest
StoryEditor

Kredit EBRD-a za autoput: Kamata Euribor +1%, grejs period četiri godine, otplata na 18 godina

Crna Gora će se za izgradnju druge dionice autoputa Bar–Boljare, odnosno za saobraćajnicu od Mateševa do Andrijevice, zadužiti kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) po kamatnoj stopi Euribor +1% na 18 godina, uz grejs period od četiri godine tokom kojeg neće biti otplate glavnice.

To se između ostalog navodi o Infomaciji  o rezultatima pregovora i zaključivanju Ugovora o kreditu i Ugovora o projektu sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) za finansiranje i realizaciju projekta izgradnje druge dionice autoputa Bar-Boljare, dionica od Mateševa do Andrijevice, piše bankar.me.

U informaciji u koju je Bankar imao uvid piše da je ugovorom o kreditu predviđeno  ukupno 200 miliona eura kreditnih sredstava, podijeljenih u dvije tranše po 100 miliona. Prva će biti dostupna odmah po potpisivanju ugovora, dok će druga biti na raspolaganju tri godine kasnije. Kredit se odobrava pod uslovima koji uključuju i dodatne naknade: 1% za obradu kredita, 0,5% godišnje na nepovučena sredstva, te po 0,125% za otkazivanje i prijevremenu otplatu preostalog iznosa.

Kredit će služiti za finansiranje dionice koja predstavlja nastavak već izgrađenog dijela autoputa Smokovac–Mateševo i obuhvata strateški važan pravac ka sjeveroistoku zemlje.

Dionica Mateševo–Andrijevica omogućiće povezivanje Andrijevice, Berana, Rožaja, Gusinja, Plava i Petnjice sa centralnim i južnim dijelom države. Riječ je o regionu koji naseljava oko 12% crnogorskog stanovništva i koji važi za jedan od ekonomski najnerazvijenijih.

Ugovor o projektu, koji će biti potpisan između EBRD-a, Ministarstva saobraćaja, Uprave za saobraćaj i Monteput d.o.o. Podgorica, definiše obaveze implementacije i tehničkog nadzora. Monteput je imenovan kao upravljačko tijelo projekta i biće odgovoran za pribavljanje dozvola, izvođenje radova u skladu sa međunarodnim standardima i buduće održavanje dionice.

Izgradnja će se finansirati kroz kombinaciju sredstava iz kredita i Kapitalnog budžeta za 2025. godinu, a dinamika radova i realizacija projekta pratiće se kroz posebne protokole između državnih institucija i Monteputa.

(Bankar.me)

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
06. decembar 2025 00:42