Odluku je donio Glavni odbor 23. oktobra 2025. godine.
- Prijava je podnijeta zbog dvostrukog oblika odgovornosti - propuštanja zakonskog nadzora i blagovremenog postupanja državnih organa, što je dovelo do vještački izazvane nelikvidnosti i finansijske blokade Crnogorske plovidbe, nezakonitosti i nepravilnosti u postupku prodaje brodova "Kotor" i "21. maj", uključujući potencijalno nanošenje velike materijalne štete državi i samoj kompaniji - navode iz Sindikata.
Prema sadržaju krivične prijave, državni organi, posebno Ministarstvo finansija i Ministarstvo pomorstva, nisu blagovremeno izvršili svoje zakonske obaveze, i time su direktno doprinijeli finansijskom slomu Crnogorske plovidbe.
- Ministarstvo finansija je mjesecima odlagalo davanje saglasnosti da Crnogorska plovidba obnovi kreditni aranžman od 400.000 euraa, iako je kredit dospio u januaru 2025. godine.
Saglasnost Vlade data je tek 25. aprila 2025, iako je Prva banka blokirala račun preduzeća 16. aprila 2025. godine - navode sindikalci u tužbi.
Ističu da je zbog blokade računa i nedostatka likvidnosti, brod "Kotor" zadržan u inostranstvu, što je uzrokovalo dodatne troškove i kašnjenja u isplati zarada posadama.
Sindikat ocjenjuje da ovo postupanje ima obilježja krivičnih djela: nesavjestan rad u službi (član 417 KZCG) i zloupotreba službenog položaja (član 416 KZCG) kao i nerješavanje nadzorne funkcije Ministarstva pomorstva.
- Ministarstvo pomorstva, kao resorni organ, nije vršilo zakonom propisan nadzor nad Crnogorskom plovidbom, iako su postojali jasni znaci: prezaduženosti, pogoršanog stanja broda "Kotor", kašnjenja u izmirivanju obaveza, rizika od blokade - navodi se u prijavi.
Umjesto, kako su naveli, da se preduzmu zakonske mjere radi očuvanja državne imovine, stanje je prepušteno nekontrolisanom pogoršanju, koje je kasnije upotrijebljeno kao argument za hitnu prodaju imovine.
Sindikat ocjenjuje da ovakvo propuštanje predstavlja nesavjestan rad u službi (član 417 KZCG), nečinjenje suprotno javnom interesu, sa teškim posljedicama po državnu imovinu.
Iz Sindikata navode da je 16. septembra 2025. godine Vlada Crne Gore elektronskim glasanjem, bez javnog poziva i bez javne rasprave, donijela odluku o prodaji brodova "Kotor" i "21. maj".
Prema dostupnim informacijama nije sprovedena procjena vrijednosti od strane nezavisnog organa; nije sproveden javni poziv u skladu sa Zakonom o državnoj imovini; Zaštitnica imovinsko-pravnih interesa Crne Gore nije imala uvid u ključnu dokumentaciju o procjeni vrijednosti niti o izboru kupca; akt Zaštitnice potvrđuje samo formalnu nadležnost Vlade, ali ne i zakonitost same odluke.
Ovakvo postupanje, prema ocjeni Sindikata, ukazuje na osnovanu sumnju za zloupotrebu službenog položaja (član 416 KZCG), zloupotrebu ovlašćenja u privredi (član 276 KZCG),
eventualno zloupotrebu procjene (član 279 KZCG).
Iz činjenica proizlazi da je niz odluka – od propusta nadzora do ubrzanog postupka prodaje – doveo do značajne materijalne i nematerijalne štete Crnogorskoj plovidbi i državi Crnoj Gori.
Sindikat pomoraca i dokera Crne Gore smatra da postoji osnovana sumnja da su nadležni državni organi i odgovorna lica u Crnogorskoj plovidbi svojim propuštanjem dužnog nadzora doveli preduzeće u stanje nelikvidnosti, čime su stvorili preduslove za prodaju; sproveli postupak prodaje na način koji odstupa od zakona, uz elemente krivičnopravne odgovornosti.
Zbog toga je podnijeta krivična prijava, uz predlog da Specijalno državno tužilaštvo sprovede sve neophodne radnje, uključi nezavisne međunarodne vještake i utvrdi cjelokupnu odgovornost svih uključenih lica.
