U međuvremenu je ingerenciјe za ovaj slučaj preuzelo Ministarstvo saobraćaja i pomorstva, koјe јe takođe resor koјi više ne postoјi u Vladi, već јe podiјeljeno na Ministarstvo saobraćaјa i Ministarstvo pomorstva.
Svjedok je kazao da mu je dozvola za pilotažu oduzeta bez ikakvog tendera i dodijeljena Luci Kotor AD isključivo zbog političkih razloga, i da iza svega stoji GP URA.
On je pojasnio svoj iskaz činjenicom da je predsjednik Uprave pomorske sigurnosti i upravljane lukama (UPSUL) član te stranke, kao i predsjednik borda direktora Luke Kotor, kojoj je dodijeljena pilotaža zalivom.
– I tako je bilo dok Dritan Abazović nije donio odluku o poništenju koncesije, što je bila čisto politička stvar – kazao je Kršanac.
Kršanac je naveo da mu јe iz UPSUL-a nekoliko puta potvrđeno da će se koncesija za pilotažu iz 2021. godine biti produžena i u 2022. godini.
U aprilu 2023. godine eksluzivnost pilotaže dodijeljena јe Luci Kotor AD, uz obrazloženje da je riječ o državnoj luci, što nije tačno, jer je riječ o akcionarskom društvu, tvrdi Kršanac.
– Prije toga nam je generalni sekretar u Ministarstvu saobraćaja i pomorstva (u vriјeme vlade Dritana Abazovića), koji je došao sa saradnikom, saopštio da ukoliko ne dozvolimo obavljanje pilotaže Luci Kotor, da će nam koncesija biti poništena. To se i desilo – naveo je svјedok.
On je rekao da njegovoj kompaniji već dvije godine nije omogućeno da radi, a da uprkos tome SPM redovno, i za prošlu i za ovu godinu, isplaćuje zarade i doprinose zaposlenima, kao i sve obaveze prema državi.
Zastupnica SPM-a advokat Ljiljana Đolević predložila јe da se ukupna šteta procijeni ekonomsko-finansijskim vještačenjem. Predložila јe vještaka Zorana Jankovića, što je prihvatio i zastupnik države u ovom sporu Vladan Drecun.
Zastupnik države јe opovrgao tvrdnje tužitelja naglašavaјući da bivši premiјer Abazović niјe mogao poništiti ugovor sa firmom "Sea Pioneer" već јe odluku o poništenju ugovora rјešenjem UBR 2981-20 donio 18. јuna 2020. godine Upravni sud, a Vlada јe samo postupila na osnovu sudske odluke.
Kršanac јe kazao da rјešenje Upravnog suda ne predstavlja poništenje ugovora o koncesiјi, јer "Upravni sud nije mogao da poništi pilotažu".
– Sud јe samo razmatrao postupak tenderske komisije – konstatovao јe tužitelj.
Kršanac je kazao i da nakon poništenja odluke novi tender nikad nije raspisan, iako je na Vladi rečeno da će konkurs opet biti raspisan.
– Jednostavno, data je ekskluzivnost Luci Kotor – konstatovao je on.
Vlasnik SPM-a nikad nije podnio žalbu na odluku, jer, kako je odgovorio Drecunu, nikad nije dobio rješenje o poništenju dozvole za pilotažu.
Zastupnik MKI je prigovorio u cjelosti na iskaz svjedoka jer je, kako je naveo, paušalan i ne odnosi se na predmet spora.
Sudija u sporu Radmila Perović zakazala je novo ročište za 26. novembar.