
Problemi koji su pratili rad su eksternog karaktera na koje kao prevoznik nijesmo imali uticaja, a isti se odnose na: rat u Ukrajini, štrajk bivših radnika kompanije Rudnici boksita, promjena tehnologije prevoza bakarnog koncentrata i vremenske nepogode u Crnoj Gori.
To su kazali iz Montekarga pojašnjavajući poslovni rezultat na kraju trećeg kvartala.
– Zbog rata u Ukrajini izgubili smo nekoliko roba (ugalj, čelični lim, pšenica i dr.), zbog čega je nastao enormni gubitak u poslovanju. Štrajk bivših radnika Rudnika boksita tokom šest dana aprila i 25 dana juna mjeseca, kada je zbog totalne blokade saobraćajnice onemogućen iskop i prevoz boksita, AD Montekargo nije imao uslove za realizaciju prevoza rude, čime je stvoren gubitak u prihodima od najmanje 300 hiljada eura – naveli su iz tog preduzeća.
Promjena tehnologije prevoza bakarnog koncentrata (zbog zagađenja životne sredine) je proces koji je zahtijevao obezbjeđenje kontejnera i specijalnih plato kola za prevoz.
Kako navode iz AD Montekargo, prelazak na novu tehnologiju zahtijevao je vrijeme u kojem je znatno smanjen obim prevoza bakarnog koncentrata i čime je nastao direktan gubitak u poslovanju od najmanje 500 hiljada eura.
– Iz svega navedenog dolazi do ozbiljnog ugrožavanja poslovanja i nastanka minusa od 954 hiljade eura, a zbog svih navedenih razloga gubitak će na kraju 2024. godine biti još veći, jer prevoz bakarnog koncentrata još uvijek se nije vratio na nivo kao što je bio prije nastalih problema – kazali su iz državnog preduzeća.
Takođe, bitno je napomenuti da su u julu u vremenskoj nepogodi koja je pogodila Crnu Goru pretrpjeli štetu u luci Bar na željezničkim vagonima (totalno uništenje osam vagona) od preko 420 hiljada eura.
– Sa navedenim problemima kao odgovorni ljudi smo se nosili i omogućili opstanak kompanije, uspjeli smo izmiriti svaki lični dohodak u roku, ratu kredita, poreske obaveze i obaveze prema dobavljačima. Upravo zbog ovakvog poslovanja svjesni smo da smo našoj sestrinskoj firmi Željezničkoj infrastrukturi nanijeli dodatne probleme u finansijskom poslovanju ne uspijevajući redovno servisirati obaveze prema njima, zbog čega se naš dug dodatno uvećao. Iz tog razloga smo se obratili Ministarstvu saobraćaja sa predlogom da se u skladu sa zakonskim mogućnostima izvrši dokapitalizacija Montekarga od strane države u iznosu od četiri miliona eura. Montekargo bi sa ovim sredstvima izmirio svoje obaveze prema povezanim pravnim licima u željezničkom sistemu i time značajno relaksirao svoju finansijsku poziciju, a samim tim i poziciju ŽICG i OŽVS u finansijski izazovnoj 2025. godini – kazali su iz Montekarga.
Коментари (0)
Оставите свој коментар