
Na predlog Ministarstva ekonomskog razvoja, Vlada Crne Gore je na prethodnoj sjednici usvojila Program podsticajnih mjera u oblasti ruralnog turizma za 2021/2022. godinu. To je usvojeno u cilju razvijanja diverzifikovane turističke ponude Crne Gore, kreiranja lokalnih/regionalnih ruralnih turističkih brendova, kao i boljeg brendiranja crnogorske destinacije sa aspekta sve popularnijeg ruralnog turizma, a kroz pružanje autentičnih iskustava turistima.
- Program uključuje tri mjere podrške, i to:oOrganizovanje etno sajmova – ukupna opredijeljena sredstva za realizaciju ove mjere iznose 20.000 eura, razvoj inovativnih turističkih proizvoda u ruralnim područjima - ukupna opredijeljena sredstva za realizaciju ove mjere iznose 30.000 eura, unapređenje kvaliteta usluga i ponude u ruralnom turizmu - ukupna opredijeljena sredstva za realizaciju ove mjere iznose 50.000 eura- saopšteno je iz Ministarstva.
Sredstva za podsticajne mjere dodjeljuju se putem javnih poziva, koje sprovodi Ministarstvo ekonomskog razvoja, za svaku mjeru pojedinačno. Ove Javne pozive Ministarstvo ekonomskog razvoja će objaviti u toku ove nedelje.
- Od Programa se očekuje da podstakne: kreiranje biznis modela baziranih na novim tehnološkim rješenjima i inovacijama, kreiranje biznis partnerstava sa ciljem širenja i promocije biznis mreže, kreiranje ,,niche” tržišnih segmenata, prevazilaženje sezonalnosti i regionalnog disbalansa u razvoju i promociju putem online i mobilnih e-alatki- rečeno je iz Ministarstva.
Prednost će biti, kako navode, data prijavama koje imaju komercijalni potencijal, ali još uvijek nedovoljan kapacitet da se nadmeću za finansijske podrške putem kredita i fondova.
- Takođe, novi kriterijum predstavlja i širenje biznis mreže kroz podsticanje partnerstava. Značajan segment je i sopstvena promocija podržanog turističkog proizvoda, čime se pored kreiranja sopstvenog, jača i brend crnogorske turističke destinacije. Pored toga, podsticaj uvođenja inovativnih tehnologija u ruralni turizam, takođe, predstavlja novi kriterijum dodjele finansijskih sredstava. Podsticajne mjere samo su jedan od mehanizama kojima MER želi da podstakne inovacije u turizmu, a pritom imajući u vidu ogroman potencijal za razvoja ruralnog turizma. Na ovaj način, cijenićemo trud, ideje i spremnost da zajednički radimo na osnaživanju ponude koja je itekako primamljiva gostima iz cijelog svijeta- zaključuju saopštenjem.
Коментари (0)
Оставите свој коментар