To slijedi iz odgovora koje je Ministarstvo pomorstva uputio "Danu" na pitanja u vezi sa detaljima prodaje jedina dva broda državne pomorske kompanije.
Kako se navodi u odgovoru, u resoru pomorstva razumiju potrebu javnosti da sazna detalje oko toka prodaje, koja ujedno znači i nestanak državne pomorske flote, ali, navodi se u odgovoru, pojedinosti će moći da se objelodane tek po okončanju postupka.
Javnost će, dalje se navodi u odgovoru, biti obaviještena tek nakon što Odbor direktora "Crnogorske plovidbe" detaljno upozna Vladu sa prodajom brodova.
– Razumijemo veliku zainteresovanost od strane javnosti u vezi sa detaljima iz postupka prodaje brodova "Kotor" i "Dvadeset prvi maj", kao i postignute prodajne cijene, međutim, obavještavamo vas da smo od strane Odbora direktora informisani da su pregovori o prodaji brodova u toku, te da ćemo, po okončanju postupka, dobiti sve potrebne informacije. O istom će biti pripremljena informacija kojom će detaljno biti upoznata Vlada Crne Gore, a potom i cjelokupna zainteresovana javnost – saopšteno je iz resora Ministarstva pomorstva, kojim rukovodi ministar Filip Radulović.
"Dan" je u želji da obavijesti javnost o ovoj aktuelnoj temi, elektronskim putem, pitao Ministarstvo pomorstva na osnovu čije procjene tehničkog stanja i procjene tržišne vrijednosti su formirane cijene brodova "Crnogorske plovidbe", kao i da li je zatraženo i drugo mišljenje (second opinion) i formirana tzv. recenzija (peer-review), što je uobičajeni standard međunarodne prakse u skladu sa IVS (International Valuation Standards) prilikom prodaje plovila.
Takođe, bez odgovora je ostalo i pitanje šta se trenutno dešava sa brodom "Kotor", koji je više od mjesec zarobljen u engleskoj luci Tajn zbog otkrivenih nepravilnosti, a po nalogu Visokog suda pravde britanskog Admiraliteta (High Court of Justice Admirality Court), a na zahtjev danske kompanije "Kliper bulk" (Clipper Bulk), koja je bila prethodni tajm čarter (time charter) unajmitelj brodova "Crnogorske plovidbe".
Da podsjetimo, završni čin agonije "Crnogorske plovidbe" počeo je kada je Prva banka blokirala račun te kompanije, zbog čega su počele da kasne isplate zarada pomoracima koji su bili na brodu "Kotor".
Kao spasonosno rješenje ministar Radulović je polovinom maja iznio plan o saradnji "Barske" i "Crnogorske plovidbe", čime će, kazao je on tada, državna pomorska kompanija, koja duguje državi 37 miliona, biti spasena od stečaja.
Planom spasavanja, kako je tada ministar rekao, "Crnogorska plovidba" će uspjeti i da zadrži u vlasništvu brodove "Kotor" i "Dvadeset prvi maj".
Plan je podrazumijevao da se brodovi "Crnogorske plovidbe" iznajmljuju preko "Barske plovidbe", i tako obezbjeđuju tekuća sredstva za vraćanje dugova.
Ipak, brzo je postalo jasno da od spasonosnog plana nema ništa, a brod "Kotor" je zbog brojnih nepravilnosti zarobljen u američkoj luci u gradu Savana.
Nakon što je Crna Gora odustala od plana spasavanja "Crnogorske plovidbe" i donijela odluku o prodaji njenih brodova, "Kotor" je oslobođen, ali je zarobljen već u narednoj luci u kojoj je pristao, u engleskom Tajnu.
Na jučerašnji dan na sajtu "Crnogorske plovidbe" stoji obavještenje da je brod "Kotor" na prodaji.
Osnivač "Crnogorske plovidbe" je Vlada Crne Gore, tj. Ministarstvo pomorstva. "Crnogorska plovidba" a. d. je akcionarsko društvo u kojoj je većinski dio od 99,97 odsto u vlasništvu Vlade Crne Gore, dok Zavod za zapošljavanje posjeduje ostatak od 0,03 odsto.
