- Početak radova na drugoj dionici auto-puta ne zadovoljava naše ambicije, jer želimo da do 2030. razvijemo mrežu ključnih saobraćajnica i u tom kontekstu realizacija projekta izgradnje treće dionice, od Andrijevice do Boljara, vrlo je važna - naveo je Spajić u pisanom odgovoru na pitanje poslanika Kluba poslanika ZBCG – Demokratska narodna partija, Vladislava Bojovića, prenosi MINA.
Bojović je pitao u kojoj fazi je priprema izgradnje druge i treće dionice auto-puta, kao i u kojoj je fazi priprema, odnosno realizacija ključnih infrastrukturnih projekata na sjeveru Crne Gore.
Spajić je podsjetio da planirana dužina dionice iznosi oko 50 kilometara, a da je procijenjena vrijednost izrade oko 880 miliona eura.
-S obzirom na to da se puna funkcionalnost ove dionice stvara završetkom izgradnje auto-puta od Požege do granice sa Crnom Gorom, na teritoriji Srbije, planirano je intenziviranje saradnja sa kolegama iz Srbije kako bi se izgradnja ovih dionica realizovala na optimalan način – na korist obje države- poručio je Spajić.
On je dodao da je Vlada, u cilju kontinuiteta u izgradnji auto-puta, obezbijedila podršku Evropske komisije i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), u vidu bespovratnih sredstava i povoljnih kredita za dionicu od Mateševa do Andrijevice.
-U saradnji sa EBRD u aprilu je objavljen pretkvalifikacioni tender za izradu glavnog projekta i izgradnju te dionice, na koji se prijavilo pet kompanija i tri konzorcijuma. U toku je analiza pristiglih ponuda, nakon čega će se raspisati druga faza za dostavljanje ponuda i izbor izvođača radova- saopštio je Spajić.
On je dodao da će u međuvremenu biti zaključeni ugovori o kreditu, kao i o bespovratnim sredstvima, koji su osigurani zahvaljujući intenzivnom radu i komunikaciji sa evropskim partnerima.
Spajić je podsjetio da je Monteput pokrenuo tendersku proceduru za izradu idejnih rješenja i projekata za brojne druge saobraćajnice.
-To najbolje svjedoči o posvećenosti da radimo na spajanju Crne Gore i u najkraćem roku počnemo sa izvođenjem radova brojnih velikih, a strateški važnih saobraćajnih projekata- naveo je Spajić.
Pored gradnje autoputa Bar-Boljare, u kontinuitetu se radi i na razvoju, izgradnji i rekonstrukciji magistralnih i regionalnih puteva na sjeveru, pa je tako u ovoj godini planirano da se izgradi ili počne sa gradnjom 230 kilometara magistralnih i regionalnih puteva, od čega 120 kilometara u sjevernom dijelu.
Spajić je kazao da je u mandatu ove Vlade završena rekonstrukcija puteva Rožaje-Špiljane i Lubnice-Jezerine, koji su od velikog značaja za ekonomski razvoj sjevero-istočnog dijela Crne Gore.
-Do kraja godine očekujemo izbor izvođača radova za rekonstrukciju puta Bijelo Polje-Dobrakovo, dužine 10,5 kilometara, procijenjene vrijednosti 11 miliona EUR. Završetkom tog projekta uz finiširanje radova na sanaciji klizišta Dobrakovo, a čiji radovi su u toku, imaćamo potpuno rekonstruisan taj putni pravac- rekao je Spajić.
Do kraja godine je planirano sprovođenje tenderske procedure za izbor izvođača radova za rekonstrukciju puta Berane-Rožaje, dužine 31 kilometar, procijenjene vrijednosti 30 miliona eura bez PDV-a, kao i devet kilometara dugog puta Petnjica-Bioče, čija je vrijednost procijenjena na 11,4 miliona.
Spajić je saopštio da je do kraja godine planirano i raspisivanje novih javnih poziva za izbor izvođača radova za završetak obilaznice Rožaje, odnosno rekonstrukciju puteva Most Zeleni-Vuča i Rožaje-Most Zeleni.
-Realizacijom tih projekata, uz završetak rekonstrukcije puta Lepenac-Ribarevina-Berane, koji je u toku, imaćemo potpuno rekonstruisanu mrežu magistralnih i regionalnih puteva u ovom dijelu države- kazao je Spajić.
On je podsjetio i da je u toku je rekonstrukcija raskrsnice na ulazu u Plav, čime će se poboljšati protok i bezbjednost saobraćaja, kao i da se trenutno radi na sanaciji klizišta Jabuka na regionalnom putu Murino – Bjeluha.
-U toku je izrada glavnog projekta za dionicu puta Plav -Bogićevica. Po pozitivnoj reviziji ove dionice puta, sprovešće se javna nabavka za izbor izvođača radova-naveo je Spajić.
On je dodao da se očekuje da se u skorije vrijeme izabere i izvođač radova za rekonstrukciju puta Andrijevica – Trešnjevik, čime će biti rekonstruisano oko 35 odsto puta od Mateševa do Andrijevice.
-Što se tiče opštine Gusinje, u toku je izrada Studije bezbjednosti za put Berane-Gusinje-Grnčar, nakon čega će se uraditi glavni projekat poboljšanja bezbjednosti saobraćaja i nakon toga početi radovi- precizirao je Spajić.
On je dodao da je poslije raskida ugovora sa izvođačem radova na putu Vrulja-Mijakovići, izabran je novi, te da će naredne godine taj putni pravac biti u potpunosti završen, čime će se dobiti kvalitetna i bezbjedna veza Pljevalja i Bijelog Polja.
-Vlada je kroz Prostorni plan prepoznala povezivanje sjeveroistoka i sjeverozapada države preko brze saobraćajnice od petlje Crnča do granice sa Bosnom i Hercegovinom. U toku je postupak izbora projektanta za izradu idejnog rješenja brze saobraćajnice Crnča - Pljevlja – Goražde, koja bi povezivala auto-put Bar-Boljare sa koridorom Vc u BiH i omogućila vezu Pljevalja sa državama regiona- objasnio je Spajić.
On je kazao da je podatak da se u izgradnju 120 kilometara putne infrastrukture na sjeveru Crne Gore, bez auto-puta i brze saobraćajnice, planira uložiti oko 130 miliona eura, dokaz odlučnosti Vlade da se konačno intenzivira razvoj tog dijela države.