Valentina Radulović / - MASAP
17/11/2023 u 14:35 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Radulović: Umrežavanje pomaže razvoju biznisa i biznis zajednice

Za razvoj Flourish-a, inovativne aplikacije za mobilne telefone za unapređenje emocionalne inteligencije, jako je bilo važno da sarađuju sa drugima koji imaju specifična znanja iz različitih oblasti, kazala je izvršna direktorica i suvlasnica DigitalBee i suvlanisa startapa Flourish

Za razvoj biznisa i biznis zajednice jako je važno umrežavanje, pa u tom pravcu treba da radi i država i podrži kreiranje klastera. Izvršna direktorica i suvlasnica DigitalBee i suvlanisa startapa Flourish Valentina Radulović kaže da bi joj to značajno olakšalo poslovanje i dalji razvoj.

,,Omogućili bi mi bazu da mogu da pretražujem eksperte koji mi odgovaraju, da znam gdje mogu da nađem osobu koja zna ono što mi ne znamo“, rekla je Radulović koja je bila gošća podkasta Privredne komore Crne Gore „Snaga je u svima nama“.

Za razvoj Flourish-a, inovativne aplikacije za mobilne telefone za unapređenje emocionalne inteligencije, jako je bilo važno da sarađuju sa drugima koji imaju specifična znanja iz različitih oblasti. Dodatno je istakla značaj mentorskih programa, te podršku koju su ona i njena koleginica Jasna dobile kroz Boost me up program.

Podrška države start up zajednici i inovacijama je posljednjih godina unaprijeđena, ali i dalje postoji prostora za razvoj.

„Mi imamo zakonske okvire, mehanizme koji jesu sjajni ali ih nije dovoljno“, rekla je Radulović i dodala da je primjena zakona sporna.

Ona i njena koleginica su iskoristile programe Fonda za inovacije kako bi razvijale svoj biznis, a da svoj inovativni sistem razvijaju i kroz kolaborativni grant sa Filozofskim fakultetom Univerziteta Crne Gore.

,,Mnogo smo ponosni na ovo što je naše. Radimo da najbolje doprinosimo društvu i državi gdje smo ostali“, rekla je ona.

Posebno se osvrnula na djecu, osnovce i srednjoškolce, kojima treba razvijati kreativnost koja ide ruku pod ruku sa inovativnošću. Smatra da školski sistem sputava razvoj kreativnosti kod djece i da ih,,kalupi“.

Biznis je pokrenula sa koleginicom nakon što je napustila siguran posao gdje je radila 17 godina i kao tehnička direktorica.

,,Edukujemo i djecu i odrasle o digitalnim vještinama. A socijalna emocionalna inteligencija je gorivo koje pokreće pojedinca, zaposlenog da ima bolje performanse. Može da više zarađuje, da bude zadovoljniji“, rekla je Radulović.

Kaže da žele da osvijeste roditelje koliko je kompjuterski način razmišljanja primjenjiv u svim sferama života.

Radulović se osvrnula i na sličnosti i razlike između korporacije i preduzetništva. Kaže da ono što ljude često sputava na putu ka preduzetništvu jeste osjećaj sigurnosti u korporacijama.

„Šta znači siguran? Ja više ne vjerujem u taj pojam. Stvari i okruženje i tržište se mijenjaju. Sigurnost ne postoji. Nema garancija“, kazala je Radulović.

Ono što je ključno za uspjeh gdje god da radite, ističe Radulović, jesu predan rad i trud, kao i znanje koje se stiče: „Jesu pare važne, ali je znanje važnije“.

Radulović ističe da joj preduzetništvo daje fleksibilnost, slobodu i više prilika da se razvija i uči.

,,Imamo kompanije, pojedince koji koriste naša rješenja. I dalje učimo kako da uradimo sve bolje“, rekla je ona i dodala da voli da razvija procese, a ne da ih održava.

Stava je da se kroz neuspjeh i greške uči ako se promišlja, te da nije korisno da se vaspitavamo da nijesmo dovoljno dobri ako ne uradimo nešto kako treba.

Cio podkast možete pogledati na YouTube kanalu Privredne komore Crne Gore https://www.youtube.com/watch?v=-vCj0dZ1Otk.

Izvršna direktorica i suvlasnica DigitalBee i suvlasnica startapa Flourish Valentina Radulović bila je gošća petog od ukupno 12 podkasta Privredne komore, koji će se emitovati do kraja godine, svakog petka u 21:30 na drugom programu RTCG i Youtube kanalu PKCG. U razgovorima se istražuju ključne teme vezane za biznis okruženje kroz prizmu mikro, malih, srednjih i velikih preduzeća, direktno iz perspektive vlasnika/ca tih kompanija. 

Kroz kampanju “Snaga je u svima nama”, PKCG želi da podigne svijest o važnosti crnogorske biznis zajednice, kroz pružanje podrške postojećim preduzetnicima i motivišući buduće liderke i lidere da se odvaže na preduzetničke korake.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
21. novembar 2024 17:52