- Svrha izrade ove tehničke dokumentacije je detaljno ispitivanje varijantnih rješenja i definisanje optimalnog koridora trase Jadransko – Jonskog autoputa na potezu od južnog portala tunela Sozina, prema Baru i Ulcinju do granice sa Albanijom u reonu graničnog prelaza Sukobin. Idejnim rješenjem će se definisati optimalna trasa, stvoriti uslovi za izradu sljedećih faza projektne dokumentacije i u konačnom, definisati uslovi za izgradnju ove saobraćajnice. Ovaj projekat ima za cilj, ne samo poboljšanje saobraćajne povezanosti, već i valorizaciju turističkih potencijala i unapređenje regionalne saradnje- navdi se u saopštenju.
Početna tačka dionice je južni portal tunela Sozina, dok je završna tačka granični prelaz Sukobin. Planirano je šest petlji duž trase: kod južnog portala tunela Sozina, u zonama Bara, Starog Bara, naselja Pečurice, Vladimira i graničnog prelaza Sukobin. Računska brzina na glavnoj trasi je 100km/h, a sadržaće i četiri saobraćajne trake od po 3.50 m, dok će imati dvije zaustavne trake od po 2.5m.
- Prilikom izrade idejnog rješenja projektant treba da uradi najmanje dva varijantna rješenja trase, uz analizu položaja tunela, mostova, petlji i drugih pratećih objekata, kao i procjenu troškova izgradnje i održavanja. Poseban fokus će biti stavljen na očuvanje ekoloških i kulturnih resursa, zaštitu urbanih i ruralnih cjelina, vjerskih i arheoloških lokaliteta, te zaštitu prirodnih resursa kao što su izvorišta vode i vinogradi- navodi se u saopštenju.
U izradi idejnog rješenja neophodno je pridržavati se zakonske regulative, tehničkih propisa i standarda koji se odnose na predmet projektovanja i koji su važeći u Crnoj Gori. Takođe, kao osnovni propis za projektovanje saobraćajnice smatraju se TEM standardi i preporučena praksa.
- Budući da je u toku je izrada novog Prostornog plana Crne Gore do 2040.godine, čija je namjera da, pored ostalog, definiše usaglašene koridore primarnih saobraćajnih pravaca, odnosno autoputeva i brzih saobraćajnica. Ovo Idejno rješenje, poslužiće kao osnov za opredjeljenje i definisanje preciznijeg položaja trase ispitivanog koridora Jadransko – Jonskog autoputa na ovom potezu, kao i donošenje konačne odluke vezano za rang i profil ove saobraćajnice, u Predlogu Prostornog plana Crne Gore do 2040. godine- navodi se u saopštenju.
Detalje poziva pogledajte ovdje.