Bokokotorski zaliv / Shutterstock
21/11/2025 u 11:05 h
Svetlana ĆetkovićSvetlana Ćetković
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
Slušaj vijest
StoryEditor

Spor preduzeća „Boka Pilot“ i države: Bez ugovora obavljali pilotažu 17 godina

Svjedočenjem vlasnika i izvršnog direktora kompanije "Boka Pilot" Željka Malovića juče je počela glavna rasprava u sporu između te kompanije za pilotažu iz Bijele i Države Crne Gore i Luke Kotor.

U ovom sporu "Boka Pilot & tug boat services" potražuje nadoknadu štete za izgubljenu dobit zbog nemogućnosti da obavljaju poslove pilotaže u Luci Kotor u periodu kada su na snazi bili ugovori o koncesiji za lučku pilotažu.

Malović, čija kompanija obavlja pilotažu Bokokotorskim zalivom od 2003. godine, kazao je da za njega počinju problemi od momenta kada su otvorene ponude za koncesiju za pilotažu u Luci Kotor.

Kako je naveo, iako je bio prvorangirani na tenderu, naišli su tada na ogromne prepreke od svoje konkurencije – Luke Kotor, u čemu su, kako tvrdi, imali podršku državnih organa.

Pilotaža Bokokotorskim zalivom i Lukom Kotor do potpisivanja ugovora o koncesiji obavljala se na osnovu Zakona o sigurnosti pomorske plovidbe, pa ni Malovićevoj firmi, ni kompanijama Luka Kotor i "Sea pionner" ugovor o pilotaži nije bio potreban.

– Obavljali smo pilotažu na način što su pomorske agencije mogle da izaberu s kim će da sarađuju. Tako je funkcionisalo do 2020. godine. Tada su nastali problemi koji traju do danas – rekao je Malović.

Nakon poništenja odluke o koncesiji kompanijama Luka Kotor i "Sea pionner", Malovićevo preduzeće je u aprilu 2023. pokušalo da obnovi djelatnost lučke pilotaže, ali je, kako tvrdi, naišlo na opstrukcije Luke Kotor i pritiske Ministarstva pomorstvana.

Na pitanje zastupnika Države Crne Gore i Luke Kotor da li je imao ugovor za pružanje usluga pilotaže, Malović je rekao da do 2020. godine nije bio potreban ugovor "jer država to nije tražila".

Kako se prisjetio, samo jednom, 2010. ili 2011. godine, potpisao je ugovor sa Lučkom upravom, koja je bila nadležna za to, "ali kasnije to niko nije tražio".

Takođe, Malović je kazao da je sve vrijeme dok su bili na snazi koncesioni ugovori obavljao pilotažu Bokokotorskim zalivom, kao i u Luci Porto Novi, a do 2025. godine i u brodogradilištu Bijela.

Zastupnici države i Luke Kotor odbili su sve navode Malovića, naglašavajući da nema osnove za nadoknadu navodne štete zbog izgubljene dobiti jer se pilotaža u lukama mogla pružati uz koncesioni ugovor, a ista djelatnost u ostalom dijelu Bokokotorskog zaliva uz odobrenje nadležnog ministartva, što kompanija "Boka pilot" nikad nije dobila.

Sud je naložio Maloviću da u roku od 15 dana dostavi sve predmetne ugovore koje je pomenuo u svjedočenju.

Da podsjetimo, vlada Duška Markovića je 2020. putem tendera dodijelila ekskluzivitet pilotaže kompanijama Luka Kotor i "Sea pionner" na pet godina, dok je "Boka pilot" nije prošla na tenderu.

"Boka pilot" je pred Upravnim sudom pokrenula spor o sprovedenom postupku koncesije, a taj sud je dva puta usvojio njihove navode i poništio odluku Vlade o dodjeli koncesija.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
06. decembar 2025 01:32